اقتصادی

تمرکز منطقه آزاد قشم بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و منویات مقام معظم رهبری دستورات ویژه ای جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، افشار فتح الهی در تشریح این خبر گفت: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در بسترسازی توسعه، ارتقای فناوری مرتبط با زیست بوم هر منطقه، ایجاد خلاقیت و نوآوری در چارچوب اقتصاد مقاومتی دارند. 
وی ادامه داد: از همین روی حمایت از توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی و افزایش اثربخشی فعالیت های اقتصادی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار داد.
فتح الهی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ویژه در جهت افزایش تولید، تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تامین نیازهای این شرکت ها از جمله اقداماتی است که به زودی انجام خواهد شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین ایجاد ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی از دیگر برنامه هایی است که برای افزایش حمایت از این شرکت ها در سازمان منطقه آزاد قشم انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به وجود مرکز بین المللی رشد و پارک زیست فناوری خلیج فارس زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در جزیره فراهم است و تلاش می کنیم با ایجاد مزایای ویژه زمینه فعالیت این شرکت ها را تسهیل کنیم.
فتح الهی تاکید کرد: به نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایمان داریم و حمایت از فعالیت این شرکت ها در جزیره قشم را جزو یکی از اصول اساسی حوزه اقتصادی می دانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا