حوادث

نجات 4 نفر از خطر غرق شدگی در سواحل جزیره قشم توسط ناجیان غریق منطقه آزاد قشم

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: 4 نفر از گردشگران توسط نیروهای ناجی مستقر در سواحل این جزیره از غرق شدن، نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از گردشگران که روز دوم فروردین ماه در آب‌‌های ساحل پارک زیتون گرفتار امواج دریا شده بود با اقدامات احیای ناجیان غریق، از مرگ حتمی نجات یافت.
وی ادامه داد: روز گذشته همچنین سه نفر از گردشگران که به دلیل ناآشنا بودن با ورزش شنا، گرفتار امواج در آب‌های سایت هامون شهر قشم شده بودند، توسط ناجیان مستقر نجات یافتند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با تاکید بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات و توجه به علایم نصب شده در سواحل جزیره قشم، افزود: امیدواریم افراد به هنگام ورود به دریا نسبت به علایم هشداری شامل خطر غرق شدگی، حمله سفره ماهی‌ها و ممنوعیت رفت و آمد با قایق‌های غیرمجاز و تذکر زبانی ناجیان توجه ویژه داشته باشند تا گرفتار مشکلات و خاطرات تلخ نشوند.
به گفته وی، 20 ناجی در سواحل پرخطر جزیره قشم از جمله در سایت هامون، سینما دریا، کمپ، ‌پارک آفتاب، پارک ریگو، سواحل ناز و ساحل شهر سوزا با هدف کمک به سلامت شناگران مستقر شده‌اند.
جزیره قشم با داشتن ژئوسایت‌های بی‌نظیر در تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه، پیوسته مورد توجه علاقمندان به ظرفیت‌‌های گردشگری از نقاط مختلف ایران و دوستداران خارجی است که اوج این حضورها در ایام نوروزی نمودار می‌شود.
دره ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، خلیج دلفین‌‌های هنگام، غار نمکدان، بام قشم، کور کورا کوه، دره تندیس‌ها بخشی از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم است که گردشگران در سفر به این جزیره از این ظرفیت‌های خدادادی بازدید می‌کنند. ‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا