آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهماقتصادی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

لغو معافیت های مالیاتی و گمرکی تولیدکنندگان مناطق آزاد را دلسرد می کند/ ظرفیت جذب توریست درمانی، علمی و ورزشی در قشم ایجاد شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: نقض مقررات و قوانین مرتبط با معافیت های مالیاتی و گمرکی موجب کاهش انگیزه و دلسردی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، دکتر سعید محمد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: نقض قوانین و اعمال دستورالعمل ها و بخشنامه های یک شبه و غیرکارشناسی موجب ایجاد برخی موانع در مسیر تولید در این مناطق شده است.
وی بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروری دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده اند و پیگیر اعمال معافیت مالیات بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق هستیم.
مشاور رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: برخی دستورالعمل های غیرکارشناسی، بخشنامه ها و قوانین موجب فرار سرمایه و کوچ سرمایه گذاران به سایر کشورهای منطقه می شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد ارش، اروند و چابهار با مصوبه شورای تامین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده و پیگیر این موضوع در استان هرمزگان برای مناطق آزاد قشم و کیش نیز هستیم.
دکتر محمد با اشاره مشکلات ایجاد شده درخصوص اخذ مالیات سال های 90 تا 94 در مناطق آزاد کشور، افزود: پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزایش پلکانی پایه های مالیاتی در مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی می باشد و پیگیر آن هستیم.
وی مشکل دوگانگی مدیریت را یکی از مشکلات دیرینه منطقه آزاد قشم دانست و اظهار کرد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: شخص آیت الله رییسی، ریاست جمهور تاکید بر اجرای ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور دارند و با اجرای این قانون مشکل دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد قشم برطرف خواهد شد.
مشاور رییس جمهوری در ادامه صنعت گردشگری به عنوان یکی از بخش های درآمدزا در منطقه آزاد قشم نیازمند توجه ویژه دانست و ادامه داد: موضوعاتی مانند توریست درمانی، علمی و ورزشی و برگزاری رویدادهای متنوع متناسب با فرهنگ ساکنان جزیره باید با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار بگیرد.
محمد ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و تعامل برای استفاده از جزابر ایرانی در رویداد ورزشی قطر را موقعیتی خاص خواند و تصریح کرد: هم‌اکنون سه فروند کشتی گردشگری برای جزیره قشم خریداری شده تا در بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس تردد کنند.
وی بانکرینگ را فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و ایرلاین در منطقه سلخ می‌توان حوزه گردشگری بانگرینگ را رونق داد.
دکتر محمد با اشاره به پیگیری موضوع ایجاد یک خط هوایی ویژه مناطق آزاد در کشور، گفت: مذاکراتی با سازمان صدا و سیمای کشور با هدف ایجاد شبکه تلویزیونی مخصوص مناطق آزاد صورت گرفته و پیگیر این موضوع هستیم.
*تحریم های داخلی نیز مدیریت خواهد شد
براساس این گزارش سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم نیز بیان کرد: علاوه بر تحریم های غیرقانونی و ظالمانه که دشمنان علیه کشور اعمال می کنند، تحریم های داخلی نیز بر فضای تولید و سرمایه گذاری کشور تاثیرگذار است.
دکتر افشار فتح الهی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم با مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزود: با برنامه ریزی دقیق و هدفمند باید فشارهای ناشی از تحریم های داخلی و خارجی را مدیریت کرد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع و پروژه نفوذ دشمنان تاکید کردند و این امر جز خود تحریمی ها و فشارهای داخلی برای رشد و توسعه اقتصادی نیست.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تاکید کرد: امیدواریم با تدبیر دولت مردمی آیت الله رییسی این افراد و کارشکنان هرچه سریع تر شناسایی شده و از چرخه مدیریت کشور خارج شوند تا رونق اقتصادی به دوران طلایی خود برسد.
فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور جناب دکتر سعید محمد و دولت مردمی این مشکلات در کمترین زمان ممکن حل شده و رونق تولید به کشور باز گردد.
گفتنی است نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم با دکتر سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صبح روز جمعه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا