اقتصادی

بهره‌برداری از واحد تولید پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی به مناسبت هفته دولت در قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با ایام هفته دولت یک واحد تولیدی در زمینه تولید پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مرتضی صابری با بیان این مطلب، اظهار کرد: واحد تولیدی پتروپی قشم با توجه به نیاز روز افزون صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، صنعت آب، صنعت فولاد، معادن و سایر صنایع زیرساختی کشور به پمپ‌های صنعتی مدرن، به ویژه پمپ‌های سانتریفیوژ صنعتی، فعالیت خود را با ظرفیت تولید 100 دستگاه پمپ صنعتی سانتریفیوژ در کلاس‌های مختلف در شهرک صنعتی فجر منطقه آزاد قشم آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی دارای یکی از مجهزترین و بروزترین میزهای تست و یک نیروگاه اختصاصی 3 مگاواتی بوده و امکان تست پمپ‌های تا 2.5 مگاوات در آن موجود است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم افزود: واحد صنعتی پتروپی قشم مجموعا با سرمایه‌گذاری ثابت و در گردش بیش از 402 میلیارد تومان برای بیش از 40 نفر نیروی تکنیسین و مهندس ایجاد اشتغال خواهد کرد.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: واحد صنعتی پتروپی قشم با عنایت به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مبنی بر حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخلی تجهیزات صنعتی، جهش تولید داخلی، افزایش اشتغالزایی و کاهش هرچه بیشتر خروج ارز از کشور، فعالیت خود را در منطقه آزاد قشم آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا