فرهنگی

برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی در قشم همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی

مشاور امور فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رییس اداره کتابخانه های شهرستان قشم از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی در جزیره پهناور قشم همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

ابه گزارش پایگاه خبری خبرقشم ،امینه دریانورد با اعلام این مطلب بیان داشت: جزیره قشم دارای 13 کتابخانه شهری و روستایی می باشد و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در همه این کتابخانه ها و مدارس جزیره در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته کتاب با هدف انس و الفت بیشتر تمام اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان با مطالعه و کتابخوانی، در راستای ارتقای آگاهی و بینش جامعه می باشد و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در خانواده های دارای فرزند نوجوان و جوان از رویکردهای اصلی می باشد.

به گفته دریانورد، برگزاری جشن هفته کتاب، نشست ها و مسابقات مربوط به کتابخوانی، تندخوانی و جمع خوانی، نمایشگاه کتاب های نورسیده و نمایشگاه نقاشی با موضوع کتاب از جمله مهمترین برنامه هایی است که طی این هفته به مرحله اجرا درخواهند آمد.

رییس اداره کتابخانه های شهرستان قشم خاطرنشان ساخـت: آیین شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، نشست های تخصصی کتابخوانی و بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

وی یادآور شد: رایزنی‌های لازم با اداره آموزش و پرورش شهرستان به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس نیز به عمل آمده است.

دریانورد تاکید کرد: از آنجایی که آینده کشور متعلق به نوجوانان و دانش آموزان است در برنامه ریزی برای این هفته تلاش کردیم تا نقش آنان برای اجرای برنامه ها پررنگ تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا