اجتماعیدسته‌بندی نشده رئیس شورای قشم:

دولت مشکل آب آشامیدنی به روستاهای جزیره برطرف کند

رئیس شورای شهرستان قشم گفت: مردم از رئیس جمهور انتظار دارند در سفر به هرمزگان و قشم مباحثی همچون مشکل آب آشامیدنی به روستاهای جزیره، توسعه راه‌ها، اشتغال، مسکن و معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از تسنیم، موسی سرودی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به استان هرمزگان اظهار داشت: با تعیین تکلیف مباحث معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی و لغو دریافت ارزش افزوده در مناطق آزاد از جمله قشم، شاهد رونق و توسعه اقتصادی در این مناطق خواهیم بود.

وی ادامه داد: اجرای صحیح و کامل قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد عامل مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی محسوب می‌شود اما حذف بخشی از قوانین به ویژه در حوزه معافیت‌های مالیاتی، مانع بزرگی برای حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان قشم، مردم قشم انتظار دارند رئیس جمهور در این سفر نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات دیرینه این شهرستان داشته باشد تا منطقه آزاد قشم و دیگر مناطق آزاد کشور با دلگرمی به حمایت دولت مردمی، بتوانند نقش مهم خود را در اقتصاد کلان کشور اجرا کنند.

وی تصریح کرد: انتقال آب شرب به روستاهای جزیره قشم هم از موضوعات مهمی است که مردم صبور قشم همچنان چشم‌انتظار وعده دولتمردان هستند و امیدوارند آیت‌الله رئیسی در این سفر، خارج از چارچوب وعده و وعیدهایی که دولتمردان قبلی به آنان داده‌اند، دستور اجرای عملیاتی این خواست به‌‌حق مردم روستاهای قشم را صادر کند.

سرودی همچنین با تمجید از سیاست طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، اظهار امیدورای کرد که دولت در این سفر نگاه ویژه‌ای هم به مسئله مسکن جوانان قشمی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت و شنود، از مشکل راه در بزرگترین جزیره خلیج فارس که همه ساله پذیرای بیش از شش میلیون گردشگر است، گفت: دولت با افزایش اعتبارات قشم ،می‌تواند به سازمان منطقه آزاد در اجرای زیرساخت‌های مهم این شهرستان از جمله توسعه راه‌ها با هدف کاهش و از بین رفتن مسئله تصادفات، کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قشم همچنین اشتغال پایدار را یکی دیگر از نیازهای اساسی این منطقه برشمرد و اعلام کرد: مشکل اشتغال برای جزیره مستعدی همچون قشم با داشتن ظرفیت‌های مهم خدادادی در بخش نفت و گاز، گردشگری، سواحل بکر برای فعالیت‌های ورزشی و همچنین داشتن چهار شهرک‌ صنعتی، دور از انصاف است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با صدور دستورالعمل ویژه برای توسعه صنعت گردشگری، حوزه شیلات، نفت و گاز و ایجاد صنایع مهم پتروشیمی و مهمتر از همه آغاز اجرایی طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، می‌تواند قشم را از شرایط رکود به شکوفایی اقتصادی برساند.

سرودی سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به استان هرمزگان و جزیره قشم را با توجه به روحیه جهادی دولت سیزدهم برای مردم این استان بسیار امیدوار کننده دانست و برای این دولت در راستای خدمت به همه مردم ایران، آرزوی توفیق کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا