دسته‌بندی نشده رئیس آموزش و پرورش قشم اعلام کرد:

بیش از 30 هزار دانش آموز قشم آماده شروع سال تحصیلی هستند/ 14 مدرسه شهر قشم نیاز به بازسازی دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش قشم از آمادگی کامل آموزش و پرورش قشم برای شروع سال تحصیلی جدید با حضور 30 هزار 446 دانش آموز در مقاطع مختلف خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، حسین دیرباز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه قشم برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس از برنامه ریزیهای لازم برای بازگشایی مدارس جزیره قشم خبرداد و افزود: تمامی تلاش ها در راستای ایجاد زمینه بازگشایی حضور مدارس صورت می گیرد اگر چه تا زمان واکسیناسیون کامل معلمان و دانش آموزان آموزش به صورت غیرحضوری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت افزود: براساس نشست های صورت گرفته توسط مسئولان کشوری حوزه آموزش و پرورش در مواردی مانند روستاها و عشایر در صورت امکان با جمعیت زیر 50 نفر و با رعایت کامل اصول بهداشتی مدارس حضوری خواهد شد و به تدریج با واکسیناسیون کامل معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش آموزان تلاش می شود در آبان ماه مدارس به صورت حضوری فعالیت خود را از سر بگیرد
رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با تاکید بر اینکه برای بازگشایی مدارس نیاز به آگاه سازی و ارائه اطلاعات لازم به والدین است بیان کرد: برنامه ریزی های لازم از سوی معلمان برای برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی توسط معلمان صورت گرفته است و در همین راستا شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان نیز تشکیل خواهد شد.
وی افزود: در صورت بازگشایی مدارس که با دریافت تایید از شورای سلامت انجام خواهد شد مدارس در دو یا سه روز و بسته به جمعیت، فضا و امکانات حضوری بوده و مابقی برنامه های درسی از طریق نرم افزار شاد و به صورت غیرحضوری خواهد بود.
دیرباز با اشاره به اینکه بالغ بر 1964 معلم در بخش های دولتی و غیردولتی در مدارس قشم مشغول به تدریس هستند افزود: از این تعداد حدود 1540 نفر واکسینه شده اند و مابقی معلمان به دلایل مختلف واکسن دریافت نکرده اند که بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون کامل معلمان و دانش آموزان است.
وی در خصوص توزیع کتاب های درسی نیز گفت: تمامی کتاب های درسی (حدود 50 درصد) که به دست ما رسیده است در حال توزیع شده و یا در حال توزیع است.
به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش جمعیت دانش آموزی قشم در سال 1400 رشد 6 درصدی را تجربه می کند؛ بر این اساس جمعیت دانش آموزی قشم از 28 هزار و 808 نفر در سال 99 به 30 هزار و 446 نفر و تعداد کلاس های درس نیز از 828 کلاس به 863 کلاس در سال جاری افزایش یافته است.
رئیس اداره آموزش و پرورش قشم با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۱ مدرسه دولتی و ۸۶ مرکز غیر دولتی در قشم فعالیت دارند از 19 مدرسه در حال ساخت که سال هاست بازسازی آن ها به دلیل مشکلات مالی نیمه تمام باقی مانده است و نیاز به اعتبار 13 تا 17 میلیارد تومانی دارد همچنین 14 مدرسه تخریبی در قشم خبرداد.
به گفته دیرباز 14 مدرسه در قشم نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند که میزان هزینه بازسای این مدارس به سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش قشم خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی، نیازمند افزایش فضای فیزیکی و تعداد مدارس به ویژه در مقاطع متوسطه اول و دوم هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا