گردشگری

شرایط اسکله بهمن برای راه‌اندازی خطوط دریایی مسافری داخلی و بین‌المللی بررسی شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بررسی میدانی از اسکله بهمن قشم دستورات لازم در خصوص بررسی شرایط تجهیز و ساماندهی این اسکله برای راه‌اندازی خطوط دریایی مسافری داخلی و بین‌المللی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح‌الهی در این بازدید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های جزیره به‌منظور ارتقای گردشگری و تسهیل ورود و خروج مسافران تأکید کرد.

وی دستور داد، وضعیت حوضچه اسکله جهت پهلوگیری شناورهای مسافری و لندینگ کرافت هرچه سریع‌تر توسط تیمی از کارشناسان و  متخصصین بررسی و نتایج جهت تصمیم‌گیری نهایی ارائه شود.

تفکیک محوطه باری از فضای مسافری و  بهسازی تجهیزات و ابنیه اسکله به‌ویژه سالن مسافری از دیگر دستورات رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص این بندر بود.

بنابراین گزارش، بندر بهمن قشم، با ظرفیت ۵۵۰ تن دارای ۵ پست اسکله، یک پست پانتون مسافری و یک پست رو- رو می‌باشد. این اسکله دارای ۱۵ هزار مترمربع محوطه کانتینری و بیش از ۱۲ هزار مترمربع انبار مسقف می‌باشد و سالانه ۹۷۰ فروند شناور در این بندر تردد دارد.

در این بازدید علی اشتری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، سید محمد قدسی معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا