آخرین خبرها

۴۵۰ فروند قایق‌ صیادی جزیره قشم بازرسی ثبتی و فنی شدند

مدیرعامل اتحادیه شیلاتی قشم گفت: ۴۵۰ فروند قایق صیادی این جزیره در ۷۲ ساعت گذشته به منظور هویت بخشی از سوی کارشناسان و نمایندگان اداره ثبت شناورهای اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و موسسات رده بندی مورد بازرسی ثبتی و فنی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، علی اسلامی رمچاهی افزود: از نگاه اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و شهرستان مرزی قشم، تنها شناورهای می توانند در زمینه صید و صیادی فعالیت داشته باشد که دارای ویژگی هایی مانند حک شدن پلاک و یا برچسب بر بدنه خود و همراه داشتن گواهینامه ایمنی معتبر باشند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این بازرسی ها نمایندگان اداره ثبت شناورها و موسسات رده‌بندی با تمام منابع و تجهیزات، بازرسی های رده‌ بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناورهای صیادی را در ۲ ساحل شمالی و جنوبی جزیره قشم انجام می دهند، گفت: این گروه از کارشناسان پس از انجام بازرسی ها و تایید اصالت قایق های صیادی این جزیره بر روی بدنه و موتور آنها نشان بازرسی و هویت بخشی نصب می کنند.

مدیرعامل اتحادیه شیلاتی قشم با بیان اینکه در زمان حاضر چهار هزار فروند شناور صیادی در سرتاسر جزیره قشم مشغول صیادی و ماهیگیری هستند، ادامه داد: این بازرسی های ثبتی و بازدیدهای فنی تا پایان مرداد ماه جاری برای انجام رده‌ بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناورهای متقاضی ادامه دارد.

اسلامی با قدردانی از حضور کارشناسان و نمایندگان اداره ثبت شناورهای اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، شهرستان مرزی قشم و موسسات رده بندی آسیا و ایرانیان در طول ۱۲۰ کیلومتر پراکندگی سواحل شمالی و جنوبی این جزیره توضیح داد: برنامه ریزی انجام این حجم از بازرسی در مدت زمان کمتر از یک ماه عملکردی منحصر به فرد و یک رکورد در نوع خود آن هم در شرایط آب و هوایی جزیره قشم به شمار می‌رود.

وی حضور و استقبال صیادان جامعه محلی و تعاونی های صیادی از انجام این بازرسی ها ثبتی و فنی را شایسته تقدیر و قدردانی دانست.

جزیره قشم دارای یکی از بزرگترین نوارهای ساحلی است و از دیرباز تاکنون شغل عمده مردم این جزیره به ویژه جامعه محلی آن مرتبط با شیلات و صنایع وابسته به آن بوده و هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا