هواشناسی

ورود سامانه بارشی جدید به جزیره قشم/ تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از خسارت صورت پذیرد

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان از ورود سامانه بارشی جدید به جزیره قشم طی روزهای جمعه تا شنبه ( 25 تا 27 آبان ماه) خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در روزهای پیش رو ضروری است شهروندان، صیادان، دریانوردان، فعالین اقتصادی و فعالین حوزه عمرانی تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از خسارت های احتمالی در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مجتبی حمزه نژاد با علام این خبر اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی روز پنجشبه 25 آبان در جزیره قشم آغاز خواهد شد و به تناوب تا صبح شنبه 27 آبان ادامه پیدا می کند و رگبار، باران، رعد و برق و گاه تگرگ، افزایش سرعت باد و گاهی تندباد لحظه ای در سطح جزیره و منطقه پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: توصیه می کنیم در این مدت شناورهای سبک، قایق‌های تفریحی و صیادی از تردد دریایی تا جای ممکن خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورهای مسافربری و تجاری در منطقه صورت بپذیرد.
حمزه نژاد تاکید کرد: همچنین توصیه می شود در مدت یادشده فعالیت های عمرانی محدود شده یا به حداقل برسد و در خصوص وسایل و باری که در سطح اسکله های جزیره وجود دارد تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت احتمالی صورت پذیرد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان در پایان خاظرنشان ساخت: با خروج سامانه بارشی از روز یکشنبه شرایط جوی و دریایی آرامی در سطح منطقه حاکم خواهد شد و امور روزمره به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا