آخرین خبرهاسیاسی

جزئیات تفحص مجلس از عملکرد منطقه آزاد قشم

نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از طرح مجلس برای تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم در قشم ، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس و قشم در مجلس شورای اسلامی از آغاز روند تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم در مجلس خبر داد و گفت: گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات احتمالی در عزل و نصب‌ها و نیز واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، به مجلس ارسال شده که ضروری است تا به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به برخی محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم، اظهارداشت: بررسی عملکرد وضعیت اشتغال جوانان، تصرف حریم دریا، وضعیت سرمایه‌گذاری و توجه به سرمایه‌گذاران و تجار و نیز بررسی نحوه واگذاری اراضی ملی از سوی مدیران منطقه آزاد قشم از مهم‌ترین محورهای تفحص از این منطقه آزاد است.

نماینده مردم بندرعباس و قشم در مجلس یازدهم با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در مدت سی سالی که تأسیس شده، به هدف رونق تولید و اشتغال نرسیده است، گفت: یکی از اهداف ایجاد منطقه آزاد قشم، رونق تولید و ایجاد اشتغال برای مردم بومی و ساکن در این منطقه و رفع فقر بود، اما امروز شاهد وضعیت نامناسب اقتصادی مردم منطقه هستیم.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم با امضای بیش از 12 تن از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده و پس از تشکیل اعضای این هیئت و امضای احکام از سوی رئیس مجلس، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا