اخبار مهم

۹۵۲ قطعه زمین به روستاییان قشم واگذار شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم گفت: ۵۲ روستا از توابع این شهرستان بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه طرح هادی روستایی دارند و این طرح‌ها به‌عنوان نقشه توسعه و عمران این مناطق در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، ترکی افزود: برای تمام مناطق روستایی قشم که بیشتر از ۲۰ خانوار دارند، طرح هادی روستایی تهیه شده که با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی روبروست.

وی ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح‌ها در کشور ۵۵ درصد و در استان هرمزگان ۵۰ درصد اعلام شده که قشم توانسته است رتبه بالاتری از کشور و استان را در اجرای طرح‌های هادی روستایی کسب کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم گفت: با ایجاد تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد قشم و از محل سهمیه قیر یارانه‌ای، مقرر گردید آسفالت ۴۵ روستای قشم با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شود که تاکنون ۵۰ درصد از آن محقق شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۹ روستا با مساحت ۲۶۳ هزار و ۱۵ متر مربع آسفالت شده است که اعتبار این طرح ۱۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

ترکی تامین و توزیع عادلانه امکانات اجتماعی، دستیابی به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، بهبود کیفیت بافت روستا و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی را از اهداف اجرای طرح‌ هادی در روستا بیان کرد.
 

۹۵۲ قطعه زمین به روستاییان قشم واگذار شد

رییس بنیاد مسکن قشم گفت: تاکنون ۹۵۲ قطعه زمین روستایی با مجموع مساحت ۳۸۳ هزار و ۹۸۶ متر مربع به روستاییان قشم واگذار شده است و این اقدام به همراه طرح توسعه هادی روستاهای قشم به‌دلیل مهاجرت معکوس، افزایش ساخت و سازها و تامین نیاز اهالی روستایی، در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی همچنین از پرداخت ۶۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن در سال گذشته خبرداد و افزود: این وام با مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و نرخ چهار درصد و  ۲ سال تنفس در بازپرداخت به متقاضیان پرداخت شده است.

ترکی ادامه داد: همچنین پارسال یکصد فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی نوسازی مسکن روستایی با نرخ چهار درصد پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح ساخت سه هزار واحد مسکونی در طرح مسکن محرومان، تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ واحد مسکونی در طرح تامین مسکن محرومان قشم در حال ساخت است.

رییس بنیاد مسکن قشم اظهار کرد: این واحدها با اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و تسهیلات بدون بازپرداخت ۳۰۰ میلیون ریالی و با زیربنای حداقل ۶۰ متر مربع در قشم ساخته می‌شوند.

وی از سایر خدمات طرح مسکن محرومین خبر داد و افزود: تهیه نقشه، صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی ساخت این واحدها نیز رایگان بوده و در طول ساخت واحدها نیروی کار متخصص و ارزان به متقاضیان معرفی می‌شود.

پی نوشت: عکس تزیینی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا