اجتماعی

۱۶۸ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد قشم هستند

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، بیماری‌ های خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه و بیماری‌ های صعب‌ العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین گیر می‌ شود.

وی بهبود شاخص‌ های بهداشتی را از اولویت‌ های رسیدگی به سلامت مددجویان این نهاد در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس دانست و گفت: پرداخت کمک هزینه‌ های خود پرداخت (فرانشیز) درمانی، پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل و خرید لوازم درمانی و بهداشتی از جمله خدماتی است که کمیته امداد این شهرستان مرزی به مددجویان تحت حمایت ارایه می دهد.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم ادامه داد: این نهاد در سال ۱۴۰۱ با مساعدت خیرین و نیکوکاران این جزیره ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برای تامین پوشینه بهداشتی بیماران سالمند و زمین گیر پرداخت کرده است.

تارک با بیان اینکه درمان بیماری‌ های خاص و صعب‌ العلاج بسیار پر هزینه است، تصریح کرد: حمایت خیران از افراد نیازمند به ویژه بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی ضروری است.

وی گفت: خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

رییس کمیته امداد قشم اعلام کرد: از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

وی افزود: فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند(۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا