اجتماعی

۹۰ دستگاه یخچال و کولر به مددجویان کمیته امداد قشم اهدا شد

رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۹۰ دستگاه یخچال و کولر گازی با هدف رفع محرومیت و ارتقای سطح زندگی نیازمندان، در هشت ماه گذشته به ارزش۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین مددجویان زیر پوشش این نهاد در این جزیره توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، رضا تارک افزود: به منظور تامین رفاه و آسایش خانوارهای مددجوی زیر پوشش این نهاد، ۳۵ دستگاه یخچال و ۶۵ دستگاه کولر گازی بین خانوارهای نیازمند در سراسر جزیره قشم توزیع شد.

وی محل و منابع تامین اعتبار و هزینه خرید این وسایل را از محل منابع کمیته امداد و مساعدت های سازمان منطقه آزاد قشم و خیرین و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه عنوان کرد و گفت: ۶ میلیارد ریال از محل مشارکت و کمک های نهادهای یادشده و خیرین و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات و منابع کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم با اشاره به نیاز اساسی مددجویان به وسایل سرمایشی، خواستار مشارکت بیش از پیش خیران و نیکوکاران در راستای تامین وسایل سرمایشی مورد نیاز مددجویان در این جزیره شد.

تارک توضیح داد: اداره کمیته امداد شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

وی گفت: خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم اضافه کرد: از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

وی افزود: فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند(۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

تارک اظهار کرد: این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین( ۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا