آموزشی

زنگ شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی قشم به صدا درآمد

 زنگ شکوفه‌ها امروز (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی شکوفه های انقلاب شهر قشم و ملاعلی جلالی شهر درگهان، بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به صدا درآمد و بیش از سه هزار دانش‌آموز کلاس اولی سرزمین آب و آفتاب سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حسین رنجبر گلشواری روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم گفت: تاکنون سه هزار و ۵۲۷ دانش‌آموز قشمی در کلاس اول ثبت‌نام شده‌اند و پوشش تحصیلی پایه اول ۱۰۰ درصدی است که نشان دهنده جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، واجدان شرایط سال جاری و مهاجران است.

وی ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز دوره ابتدایی در قالب ۱۲۵ کلاس آموزشی در مدارس دولتی و غیردولتی سرتاسر این جزیره ساماندهی شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: تمامی زیر ساخت‌ های لازم در مدارس این جزیره فراهم شده است و همکاران فرهنگی برای هر شکل از آموزش مجازی، ‌حضوری و یا ترکیبی آمادگی کامل دارند.

این مراسم با حضور محمد محمد حسینی فرماندار قشم و شماری از مسوولین اداری و اجرایی این شهرستان مرزی برگزار شد.

مشاهده دانش آموزانی که با لباس های یکسان دست در دست پدران و مادران در خیابان های این جزیره راهی مدارس بودند؛ خاطره روزهای شیرین درس و مدرسه را برای بسیاری از بزرگسالان زنده کرد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا