آخرین خبرهااقتصادی

دولت جهادی کام جوانان قشمی را شیرین می‌کند/ساخت واحدهای 250 تا 350 متری مسکن جوانان در روستاهای قشم کلید خورد

طرح ملی دولت جهادی سیزدهم در زمینه ساخت مسکن جوانان با آغاز عملیات کلنگ زنی این پروژه در روستای گوری از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده عالی دولت در قشم، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار “خبر قشم”، افشار فتح‌الهی در این آئین اعلام کرد: طرح ملی مسکن جوانان در جزیره قشم، با عملیات کلنگ زنی ساخت واحدهای حداقل 250 و حداکثر 350 متری در هشت روستای جزیره قشم، آغاز شد.
وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح، 499 واحد مسکونی در روستاهای باسعیدو، دوستکو، مرادی، گوری، درکو، گوران، چاهو غربی و چاهو شرقی در زمینی به مساحت بیش از 235 هزار متر مربع ساخته خواهد شد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این طرح، خدمتی دیگر از سوی دولت مردمی و جهادی آیت‌الله رئیسی در جزیره قشم با هدف توسعه همه جانبه این منطقه از میهن اسلامی است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار “خبر قشم” در زمینه میزان آورده متقاضیان برای این طرح، بیان داشت: سازمان منطقه آزاد زمین این طرح را به صورت رایگان واگذار کرده و هزینه ساخت این واحدها تا پایان مرحله سفت کاری با ارائه وام از سوی بانک‌های عامل با درصد پائین کارمزد، تامین خواهد شد.
فتح‌الهی با اشاره به اینکه مرحله نازک کاری واحدهای مسکونی طرح ملی جوانان در قشم به خود متقاضیان واگذار خواهد شد، افزود: با انجام مرحله نازک کاری و دریافت پایان کار از سازمان منطقه آزاد، سند این واخدها به نام متقاضیان صادر می‌شود.
او همچنین دلیل واگذار نکردن زمین به متقاضیان را پیشگیری از احتمال بورس بازی زمین بر شمرد و تاکید کرد: هدف دولت جهادی، تحویل ساختمان به جوانان برای تشکیل خانواده و گذران زندگی، بدون نگرانی از نداشتن مسکن است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مورد اجرای این طرح در شهرهای ششگانه قشم هم تصرثیح کرد: هم اینک در حال جانمایی زمین برای اجرای طرح کلی مسکن جوانان در6 شهر شهرستان قشم هستیم و تمام امتیازاتی که در روستاها برای ساخت این واحدها در نظر گرفته شده برای ساختمان‌های شهری هم اعمال خواهد شد.
عملیات کلنگ زنی ساخت 499 واحد مسکونی در 8 روستای قشم با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه دینی بندرلنگه، سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، سعید کمالی مدیر بنیاد مسکن شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد و دیگر مسوولان در روستای گوری به زمین زده شد.
پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح مهم ملی، مهمترین نگرانی جوانان از تشکیل خانواده با دریافت واحدهای ارزان قیمت بر طرف شود و به یاری خدا شاهد ازدواج جوانان و تولد نوزادانی برای جوان ماندن جمعیت کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا