آخرین خبرهاگزارش

۳۵۰ هنرمند قشم در بانک اطلاعات هنرمندان ثبت‌نام شدند

سرپرست اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا کنون ۳۵۰ هنرمند جزیره قشم در بانک اطلاعات هنرمندان ثبت نام شده‌اند که این رقم تا پایان سال ۲ برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، نسرین ملازم افزود: این بانک اطلاعاتی برای خدمت رسانی بهتر به قشر هنرمندان جزیره و ساماندهی، آموزش و سایر خدمات توسط اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد در دست تهیه است.

وی ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی شاخصه‌های سن، جنس، تحصیلات، نوع هنر، سابقه کار، کسب درآمد، فردی یا گروهی بودن هنر، سن ازدواج، مقدار درآمد، آموزش و غیره جمع‌آوری می‌شود.

سرپرست اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بانوان قشمی به عنوان یک میراث خانوادگی با هنر کار روی پارچه، دوخت لباس محلی و رودوزی آشنا هستند و این هنر جز میراث ناملموس جزیره قشم شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: این اداره به دنبال شناسایی، ساماندهی و آموزش افراد مستعد برای تولید انبوه این هنر ماندگار و روش مناسب کسب درآمد و در نهایت کمک به خانواده‌های این هنرمندان است.

ملازم از راه اندازی سایت فروش محصولات هنری و صنایع دستی هنرمندان قشم خبر داد و افزود: تا پایان سال این سایت به بهره برداری می‌رسد و محصولات هنری قشم با ممیزی مناسب شرایط مطلوبی برای فروش کسب می‌کنند.

سرپرست اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از راه اندازی ۲ فروشگاه دائمی صنایع دستی در جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: با طراحی، ایده پردازی و استفاده از روش‌های جدید فروش محصولات صنایع دستی، تولیدات هنرمندان قشم با بسته بندی مناسب در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود تا به جز تولید، دغدغه‌ای برای فروش محصولات نداشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا چهار خانه صنایع دستی در روستاهای گَوَرزین، شیب دراز، کووه‌یی و زینبی در حال راه اندازی و تجهیز است.

ملازم در خصوص آموزش هنرمندان قشم گفت: از ابتدای امسال ۹۵ نفر در آزمون‌های مختلف صنایع دستی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون‌ها در قشم و روستاهای این جزیره برگزار شده است و هر روستایی که ۱۵ نفر متقاضی داشته باشد، کارشناسان این اداره با حضور در روستای مورد نظر، آزمون را برگزار می‌کنند.

سرپرست اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در هر روستایی که نیاز به آموزش باشد نیز این اداره به صورت رایگان اقدام به اعزام استاد می‌کند و اطلاع رسانی در این امر با همکاری بسیج و دهیاری‌ها انجام شده است.

وی در پایان از شناسایی استادهای صنایع دستی در روستاها خبر داد و تصریح کرد: این امر باعث می‌شود تا در صورت نیاز به برگزاری دوره و رفع اشکال، مردم روستا از حضور این افراد بهره‌مند شوند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در خلیج فارس قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا