آخرین خبرهااجتماعیگردشگری در ششمین روز از هفته گردشگری

۱.۵ تُن زباله از سواحل گردشگری قشم جمع آوری شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با حضور بیش از ۴۰۰ نیروی داوطلب، برنامه پاک‌سازی اسکله‌های تفریحی و اماکن گردشگری قشم برگزار و ۱.۵ تُن زباله جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی افزود: داوطلبان این برنامه در قالب ۱۲ تیم اجرایی و در راستای عمل به رسالت اجتماعی و حمایت از محیط زیست برای پاکسازی سواحل از آلودگی‌های فیزیکی اقدام به جمع‌آوری زباله کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در جریان این برنامه با همراهی جمعی از غواصان منطقه آزاد قشم بیش از ۲۰۰ کیلوگرم، تور و زباله‌های سنگین از کف دریا در اطراف جزیره قشم جمع آوری شد.

مدیر میراث فرهنگی قشم ادامه داد: زباله‌های پلاستیکی، بطری‌های آب معدنی و سایر آلودگی‌های موجود در خورها و سواحل در صورتی که به موقع جمع‌آوری نشود، در اثر جذر و مد به اعماق آب‌های خلیج فارس نفوذ کرده و باعث وارد آمدن آسیب‌های زیستی به اکوسیستم این ناحیه می‌شود.

وی افزود: حفاظت از سواحل جزیره به عنوان یک وظیفه اجتماعی به شمار می‌رود و جامعه محلی با درک این مساله برای حفظ طراوت و شادابی طبیعت و محیط زیست جزیره قشم تلاش مناسبی دارند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر وعرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا