آخرین خبرهااجتماعیفرهنگی هنری

برگزاری اولین جشنواره قرآنی کوثر در قشم

شهردار قشم از برگزاری اولین جشنواره قرآنی کوثر ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این جزیره خبر داد.

میرداد میردادی، شهردار قشم اظهار کرد: اولین جشنواره قرآنی کوثر ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دو بخش بانوان و آقایان در این جزیره برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با ضبط و تهیه ویدئو از قرائت سوره کوثر توسط قاری شرکت‌کننده و یا جمع خوانی گروه‌های سرود، تواشیح و اناشید در مساجد شهر قشم و ارسال به شماره ۰۹۱۷۹۳۹۲۰۳۲ در پیام‌رسان‌های فضای مجازی، در این جشنواره شرکت کنند.
شهردار قشم با تأکید بر اینکه تنها آثاری در این جشنواره شرکت داده می‌شوند که در مساجد شهر قشم فیلم‌برداری شده‌اند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره جذب جوانان برای حضور فعال آنان در مساجد و همچنین تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج سبک زندگی ایشان به عنوان یک الگو برای نهادینه شدن سبک زندگی ایرانی – اسلامی است.
میردادی عنوان کرد: آثار ارسالی از لحاظ موارد فنی چون صوت و لحن در بخش قرائت و همچنین متن، محتوا و آوا در بخش جمع خوانی بررسی و داوری شده و به بهترین آثار جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. جوایز نفرات اول در رشته‌های قرائت و همچنین سرود، تواشیح و اناشید ۱۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۸ میلیون ریال و نفرات سوم ۶ میلیون ریال خواهد بود.
وی در پایان آخرین مهلت ارسال آثار در جشنواره قرآنی کوثر را تا اول بهمن‌ماه سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: نتایج این جشنواره طی برگزاری جشنی در تاریخ سوم بهمن‌ماه، مصادف با سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام خواهد شد. این مراسم ساعت ۲۰ در پارک کنار قلعه پرتغالی‌های قشم برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا