اجتماعی

برنامه‌محوری و تفاهم دو رکن مهم کار شورای شهر قشم است

رئیس شورای شهر قشم از برنامه محور بودن و ایجاد تفاهم با تمام دستگاه‌ها به ویژه سازمان منطقه آزاد، به عنوان دو رکن‌مهم توفیقات این نهاد مردمی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، حبیب بازماندگان در جلسه شورای شهر که با حضور امید مهدوی مجد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم برگزار شد، اظهار داشت: اختلافات بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد در ۳۰ سال گذشته جز ضرر و تنش، هیچ سودی برای مردم نداشته و خوشبختانه تفاهم ایجاد شده میان این دو دستگاه در دو سال گذشته موجب خدمات شایسته به مردم در بافت قدیم و فرسوده شهر شده است.
وی از دادستان شهرستان قشم درخواست کرد برای ارائه خدمات بهتر تمام دستگاه ها و نهادها در قشم، تفاهمی همانند آنچه بین سازمان منطقه آزاد و شهرداری ایجاد شده برای دیگر دستگاه‌ها نیز فراهم شود.


رئیس شورای شهر قشم، تاکید کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته موقعیت زندگی مردم در بافت قدیم با پروژه‌هایی که براساس این تفاهم‌نامه از جمله آسفالت محلات، فضای سبز، پارک‌های محله‌ای، ساماندهی پیاده‌روها، انتقال فاضلاب، ساخت سالن‌های ورزشی، ارایه خدمات فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و موارد دیگر به اجرا درآمده، دچار تحول شده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری قشم ۲۳ پروژه مهم در دست اقدام دارد، افزود: به زودی طرح سنگفرش کردن خیابان امام (ره) حد فاصل دو میدان‌شهرداری و پاسداران را با هدف پیشگیری از تردد خودرو در این‌ مسیر و کاهش ترافیک و همچنین حضور بیشتر گردشگران را آغاز خواهد کرد.
بازماندگان افزود: با اجرای طرح بلوار رسالت که سازمان منطقه آزاد قشم زمین آن را در اختیار شهرداری گذاشته، شاهد ارتقا کیفی محلات فینی‌ها و‌ چابهار و انتقال آب‌های سطحی این دو محله به دریا خواهیم بود.

او گفت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری دو پارک بزرگ در بخش بافت قدیم شهر قشم خواهیم بود و ورزشگاه سام و زال شهر قشم هم پس از گذشت ۲۰ سال و کمک‌های سازمان منطقه آزاد، وزارت ورزش و جوانان و در مرحله آخر کار با مساعدت شهرداری به مرحله افتتاح نزدیک شده است.

ارتقا سرانه‌های شهری محلات قدیم شهر قشم

رئیس شورای شهر قشم بیان داشت: تمام تلاش ما در شورای شهر و شهرداری شهر قشم، ارتقای سرانه‌ها و رساندن آن به حد استاندارد در بخش‌های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، فضای سبز در بافت قدیم است.

یکی از مسائل مهمی که ساکنان قشم و‌ گردشگران از نبود آن در قشم اظهار نارضایتی می‌کنند به نداشتن پلاژ بانوان‌مربوط می‌شود و بازماندگان در این جلسه به صراحت از آمادگی شهرداری برای ایجاد چنین فضایی خبر داد و امیدواریم اینبار مساله پلاژ از سخن و شعار به عمل تبدیل شود.

یک بام و دو هوای قانون در مورد فعالان اقتصادی قشم

وی گلایه‌ای هم از قانونگذاران داشت و گفت: چرا در یک منطقه‌ای همانند قشم دارندگان پروانه کسب سازمان‌ منطقه آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند اما دارندگان‌ پروانه کسب شهرداری فاقد این امتیاز هستند.

شهر قشم از صنایع پر سر و صدا خلاص می‌شود

بازماندگان یک خبر خوش هم برای خروج صنایع کثیف و مزاحم داشت و گفت: سازمان‌منطقه آزاد ۵۰ هکتار زمین برای انتقال صنایع کثیف همانند مکانیکی‌ها، تعویص روعن، صافکاری‌ها و موارد دیگر در مسیر جاده قدیم قشم به درگهان اختصاص داده است که با اجرای آن شرایط زندگی در شهر با آرامش بیشتری همراه خواهد شد.

مسکن‌ مهر شهر قشم فاقد خدمات اولیه است

وی همچنین از نبود برنامه در ساخت‌ مسکن‌ مهر قشم اظهارتاسف کرد و گفت: متاسفانه این پروژه‌ از امکانات اولیه همانند ایستگاه آتش‌نشانی، نانوایی، سوپرمارکت، قصابی، میوه‌فروشی، پارک بازی، فضای سبز و موارد دیگر محروم است.

نخستین نمره منفی شورای شهر قشم به شهرداری

رئیس شورای شهر قشم در پایان با تقدیر از تلاش خوب شهرداری در ارائه خدمات مورد وثوق مردم، یک‌ نمره منفی هم به این نهاد داد و گفت: بارها از شهرداری خواسته شده میدان میوه و تره‌بار با هدف شکستن قیمت سرسام آور نیاز مردم راه‌اندازی کند و حداقل چند کالای اساسی روزمره شامل پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی را با خرید از مزارع تولید، بطور مستقیم در اختیار مصرف‌کنتدگان قرار دهد و امیدواریم در این زمینه هم هرچه زودتر اقدام‌ نماید.

شایان ذکر است: دادستان شهرستان قشم هم در این‌ مراسم‌ خواهان تشکیل جلسه مشترک دستگاه قضا، سازمان‌منطقه آزاد و شورای شهر قشم برای تقویت بیشتر مناسبات و تحکیم تفاهم‌نامه موجود با هدف ارایه خدمات شایسته‌تر به مردم این شهر شد.

سحر مظفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا