اجتماعی

شهردار قشم: شهید صارمی به خبرنگاران اعتباری جاودانه بخشید

شهردار قشم گفت: شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با تقدیم جان خود در راه انجام رسالت خبری و اطلاع رسانی به این حرفه مقدس اعتباری جاودانه بخشید و به همه ثابت کرد که خبرنگاران، راویان عرصه اطلاع رسانی هستند که با عشق قلم می زنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، میرداد میردادی افزود: هفدهم مرداد ماه روز پاسداشت مساعی بی وقفه و ارزشمند انسانهایی نجیب، فرهیخته و خدمتگزاری است که به عنوان خبرنگار با سلاح قلم در سرزمین آگاهی خدمت کرده و با آگاهی بخشی مطلوب، خالصانه و بی ادعا، وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه نقش خبرنگاران رسانه های جمعی در آگاه سازی افکار عمومی بی بدیل است و علم خبر و خبر رسانی شریان گردش اطلاعات و عامل همبستگی مخاطبان و سازمانها به شمار می آید، گفت: اصحاب رسانه و قلم، به عنوان آزاد اندیشان و مروجان فرهنگ نقش تعیین کننده و سازنده ای در انتقال فرهنگ، تمدن، اندیشه و تعهد اجتماعی در جامعه دارند.

شهردار قشم اضافه کرد: خبرنگاران محور توسعه در جامعه و شهر هستند و این موضوع در طول تاریخ به ویژه در دوران معاصر ثابت شده است.

میردادی بیان داشت: روز خبرنگار، روز قلم‌ های پاکی است که با ایمان و اعتقاد به حاکمیت ارزش های والای مکتبی به نگارش در می آیند.

وی اضافه کرد: اینجانب فرارسیدن روز خبرنگار را به همه فعالان خبری جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب تبریک گفته و آرزومندم در سایه قلم های روشنگر، آگاه، هشدار دهنده و دلسوز، آینده ای روشن و پر امید در انتظار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

۱۷ مرداد سال ۷۷ به دنبال اشغال شهر مزار شریف افغانستان به دست گروه طالبان، عده‌ای از اشغالگران به کنسولگری ایران در این شهر هجوم آورده و هشت دیپلمات ایرانی به همراه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را زیر رگبار گلوله به شهادت رساندند.

ناصر ریگی، محمد ناصر ناصری، نورالله نوروزی، رشید پاریاو فلاح، مجید نوری نیارکی که حتی پیکرش پیدا نشد، کریم حیدریان، محمدعلی قیاسی و حیدرعلی باقری نام‌های هشت دیپلمات و کارمند ایرانی بی دفاع که پس از چند ساعت اضطراب مرگ بار به خیل شهیدان پیوستند و نام‌شان در دفتر شهدای ایران اسلامی ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا