گردشگری

مسابقه «هوری رانی» به مناسبت هفته گردشگری در قشم برگزار شد

 مسابقه هوری رانی (قایق های چوبی) به مناسبت هفته گردشگری امروز (شنبه) به همت شورا و دهیاری روستای نمونه گردشگری سهیلی در کنار جنگل های حَرّای جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عبدالمجید صلغی سهیلی در حاشیه برگزاری این مسابقه افزود: این رقابت با حضور ۱۰ قایقران و با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و آیین های سنتی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برگزار شد.

وی ادامه داد: احمد طولی، ابراهیم خانگاه و عبدالرحمن حاجی پور در پایان این مسابقه با پارو زدن مسیر ۳۰۰ متری به ترتیب عنوان های نخست تا سوم را کسب کردند.

رییس شورای اسلامی بخش حَرّا جزیره قشم توضیح داد: هوری نوعی قایق چوبی کوچک با کف مسطح است که از تنه درخت ساخته می شود و توسط ساحل نشینان خلیج فارس برای ماهیگیری به کار می رود.

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور عظیم زاده عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌ گذاری، ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ابراهیم رستم گورانی مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این سازمان و شماری از مسوولان، فعالان عرصه گردشگری و مردم روستای سهیلی از مهمانان و تماشاچیان این مسابقه هیجان انگیز بودند.

روستای سهیلی دارای یک اسکله چند منظوره با تعداد ۹۰ فروند شناور کوچک صیادی با ۲۷۰ نفر شاغل، ۱۳۰ فروند شناور قایق، آلاچیق در ۲ مدل دارای سوئیت و بدون سوئیت و یک فروند لنج گردشگری ویژه گردشگران با ۳۶۰ نفر شاغل است.

۲۹ غرفه و فروشگاه صنایع دستی فعال در اسکله جنگل حَرّا دایر است، روستای سهیلی دارای ۱۸ واحد بوم گردی، اقامتگاه و رستوران محلی است که سال گذشته میزبان نزدیک به ۴۰۰ هزار گردشگر بود.

با توجه به ایجاد اشتغال در این روستا حرکت جمعیتی معکوس بوده و از حالت مهاجرت از روستا تبدیل به روستای مهاجر پذیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا