آخرین خبرهااجتماعی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در قشم عنوان کرد

قشم شایسته قرار گرفتن در زمره 8 شهر دوستدار کودک ایران است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از قشم به عنوان یکی از مناسب ترین شهرهای کشور برای قرار گرفتن در زمره هشت شهر دوستدار کودک در ایران نام برد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم محمود عباسی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی کودک در مرکز بین المللی رشد قشم افزود: این قابلیت و ظرفیت در قشم بخاطر زیرساخت های عظیمی که سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه های صنعت، انرژی و مخصوصا گردشگری جزیره فراهم ساخته و همچنین بخاطر فرهنگ غنی مردم بومی جزیره، ایجاد شده است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران، آغاز بکار رسمی بیست و یکمین کلینیک حقوق کودک کشور در قشم را، قدمی بزرگ برای ورود جزیره قشم به عرصه آموزش و استیفای حقوق کودکان و مدیریت آسیب های اجتماعی مرتبط با کودکان دانست و گفت: با شروع فعالیت این کلینیک، دیگر پرونده ای برای کودک در مراجع قضایی تشکیل نخواهد شد و با تشکیل کلاس های آموزشی در این کلینیک، اقشار مختلف جامعه قشم با حقوق کودکان بیش از پیش آشنا خواهند شد.

وی قشم را سرشار از نعمات و برکات خداوند خواند و برگزاری اولین آیین مرتبط با حقوق کودک را در قشم با حضور مستقیم نماینده دولت، نقطه آغاز تحولات اساسی در این مقوله  درجزیره دانست.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با بیان اینکه افزون بر یک سوم جمعیت کشور زیر 18 سال هستند که از نظر قوانین بین المللی کودک محسوب می شوند، افزود: کودکان بخاطر شرایط خاصی که دارند نیاز به نگاه ویژه دولت و سایر قوا دارند.
به گفته وی در قانون حمایت از حقوق کودک و نوجوان برای همه تکالیفی مشخص شده و اختیارات ویژه ای نیز به مددکاران بهزیستی و همچنین ارزش والایی به جامعه شناسان و روانشناسان داده شده و بر آموزش حقوق کودک به معلمان و دبیران تاکید شده است.
براساس این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین با برشمردن ویژگی ها و امتیازات جزیره قشم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، صنعتی و اقتصادی از تلاش های سازمان برای تهیه و تصویب یک سند جامع که در آن سهم مسئولیت اجتماعی هر یک از این حوزه ها  تعیین شده باشد، خبر داد و گفت: بدون شک در این سند سرفصل هایی مانند حقوق کودک جایگاه ویژه ای خواهند داشت.
گفتنی است در این آیین برخی از استادان دانشگاه، مسئولان و فعالان اجتماعی و مسئولان سازمان های مردم نهاد (سمن) قشم نیز نقطه نظرهای خود را درخصوص حقوق کودک مطرح کردند و درپایان حکم ریاست کلینیک حقوق کودک قشم به محمدرضا عباسی مدیر فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم و لوح تقدیر به فعالان سمن های قشم اهداء شد.  
8 اکتبر مصادف با 17 مهر روز جهانی کودک است . در سال 1946 بعد از جنگ جهاني دوم، برای حمایت از کودکان بازمانده از جنگ، سازمان ملل متحد “صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل” را تاسیس کرد. در سال 1953 نام این صندوق به يونيسف (صندوق کودکان ملل متحد) تغییر یافت و از همین سال 8 اکتبر روز جهانی کودک نامیده شد.

تصویر قشم شایسته قرار گرفتن در زمره 8 شهر دوستدار کودک ایران است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا