آخرین خبرها مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشورخبر داد

اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری دریایی توسط متخصصان داخلی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور گفت: در اجرای رینگ فیبر ارتباط جزایر خلیج فارس ۸۰ کیلومتر از مسیر دریا با تکیه با توان داخلی و استفاده از متخصصان ایرانی به انجام رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حمید فتاحی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح طرح فیبرنوری دریایی جزیره‌های خلیج فارس در قشم افزود: این طرح یکی از پروژه های مهم بود که با اجرای آن ارتباط بین جزایر و سرزمین اصلی حفظ می شود و به مرحله پایداری می‌رسد.

 وی ادامه داد:  ارتباط پایدار ازجمله تکالیفی است که شبکه ملی اطلاعات برای برقراری عدالت ارتباطی در دستور کار قرار خود قرار داده‌است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور تصریح کرد:  اجرای طرح فیبر دوم در بحث پدافند غیرعاملی دارای اهمیت است که با انجام آن، ارتباط جزایر را بیش از پیش افزایش خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد بازارهای منطقه‌ای و بازاریابی این خدمات در منطقه از اهداف وزارت ارتباطات است.

طرح رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک روز چهارشنبه طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

در مرحله اول اجرایاین طرح  مسیر دوم فیبر نوری دریایی برای جزایر کیش، قشم و خارک به طول ۱۸۹ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون‌ بر ۳۷۶ میلیارد ریال اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا