فرهنگی

هفته وحدت تبلور زندگی زیبای ایرانیان در کنار یکدیگر است/سمفونی جزیره قشم انسان را به وجد می‌آورد

پیشکسوت کشتی و رئیس اسبق فدراسیون این ورزش پهلوانی کشورمان گفت: میلاد سراسر نور حضرت محمد (ص) و نامگذاری ان به عنوان هفته وحدت، تبلور زندگی قشنگ ایرانیان در کنار یکدیگر است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، محمدرضا طالقانی در آئین جشن میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در محل شورای اسلامی شهر قشم برگزار شد، اظهار داشت: درود به مردم قشم که بعد از 1400 سال بدون دیدن پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) جشن بزرگ وحدت را برپا کرده‌اید و این نشان از تبلور یک زندگی قشنگ در ایران اسلامی است که شیعه و اهل سنت با هم وحدت دارند.
وی با تقدیر از مردان هنرمند جزیره قشم در نواختن موسیقی‌های سنتی گفت: سمفونی نواخته شده در این مراسم نشان از توان بالای هنرمندان این جزیره در خلق هنر موسیقیایی دارد.
پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: تلاوت بسیار زیبا و دلنشین آیات قرآن کریم بمناسبت این جشن عظیم هم بر توانمندی مردمان این جزیره صحه می‌گذارد.


او با تاکید بر اهمیت ورزش در کشور گفت: ای کسانی که در قشم مسئولیت برعهده گرفته‌اید،آینده همه ما دست جوانان این مرز و بوم است و باید نسبت به ایجاد جایگاه ورزش برای آنان تلاش کنیم.
به گفته طالقانی، فرزندان قشم باید در تمام مراکز آموزشی بتوانند در رشته‌های مختلف ورزش کنند تا نام این جزیره را در رشته‌های مختلف پرآوازه‌تر کنند.
رئیس اسبق فدراسیون کشتی کشورمان خطاب به نمایندگان و آنانی که توقع رای از مردم را دارند، گفت: یک چشم قشنگ و خوب نسبت به مردم این دیار داشته باشید و بدانید همانطور که مردم قشم در تلاوت قرآن و نواختن موسقی تبحر دارند در رشته‌های ورزشی هم می‌توانند صاحب نام شوند.


وی یادآور شد: هوای پاک جزیره و سواحل زیبای این دیار شرایط موفقیت در ورزش را دوچندان می‌کند که باید از این داشته‌ها بهره لازم را ببریم .
طالقانی گفت: مردم ایران برای ورزش و ورزشکاران احترام خاصی قائل هستند و با تقویت ورزش باید به سلامت جامعه و خواسته بحق جوانان برای ورود به ورزش، کمک کنیم.
وی از مدیران ادارات مختلف که دارای سالن‌های ورزشی هستند، درخواست کرد شرایط ورود جوانان به این اماکن را فراهم کنند تا جوانان قشمی با روح و جسمی قوی به سازندگی ایران مشغول شوند.
پیشکسوت کشتی کشورمان تصریح کرد: موفقیت جوانان در ورزش موجب می‌شود در میادین مختلف جهانی با کسب مدال‌های درخشان، سرود کشورمان نواخته شود و پرچم مقدس ایران به اهتزاز درآید.
شایان ذکر است؛ محمد رضا طالقانی از طریق اسکله شهید ذاکری با استقبال شهردا و اعضای شورای اسلامی شهر وارد قشم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا