آموزشی

۲۴۲۴ دانش آموز اتباع خارجی در قشم مشغول تحصیل هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: در سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۴۲۴ نفر دانش آموز اتباع خارجی (یکهزار و ۸۷ دختر و یکهزار و ۳۳۷ پسر) در راستای سیاست های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم شدن شرایط تحصیل برای همه افراد نیازمند آموزش در مدارس این جزیره مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حسین رنجبر گلشواری افزود: این دانش آموزان که بیشترین آنان از اتباع افعانستانی می باشند در بیشتر مدارس شهرستان مرزی قشم مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این تعداد دانش آموز اتباع خارجی شامل ۲۲۳ دختر و ۳۱۴ پسر در مقطع متوسطه اول، ۴۵ دختر و ۲۸ پسر در مقطع متوسطه دوم نظری، ۱۰ دختر و ۱۷ پسر در مقطع فنی، ۳۲ دختر و ۲۷ در مقطع کاردانش و ۷۷۷ دختر و ۹۸۴ پسر در مقطع ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه راه تحصیل برای آن دسته از فرزندان اتباع خارجی ساکن در این جزیره که دارای مدارک اقامت قانونی هستند، به هیچ عنوان بسته نیست، گفت: در این راستا هیچ محدودیتی برای تحصیل آنان در مدارس سرزمین آب و آفتاب وجود ندارد و تمام اتباع خارجی که دارای کارت آمایش و اقامت هستند در مدارس دولتی قشم ثبت نام می شوند.

رنجبر اضافه کرد: این دانش آموزان از هر نوع مزایایی که یک دانش آموز ایرانی در مدارس برخوردار است، بهره مند می شوند و هیچ تفاوتی با سایر دانش آموزان ندارند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

ثبت نام اتباع خارجی در مدارس در راستای اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص جذب دانش آموزان اتباع خارجی و باستناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و همچنین براساس مصوبه اردییهشت ۹۵ هیات وزیران انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا