آخرین خبرهااخبار مهمگزارش توسط ریاست جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد:

بهره برداری از ۶ طرح عمرانی در قشم

رییس جمهوری روز پنجشنبه چهار طرح عمرانی را با اعتبار یکهزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در جزیره قشم افتتاح کرد.

طرح اجرای بلوار حد فاصل روستای گیاهدان به شهر درگهان در منطقه‌ای به طول ۳ کیلومتر توسط رییس دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، اجرای این طرح با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و هم اکنون برای ساکنان و گردشگران قابل استفاده است.

افتتاح طرح بهسازی معبرهای ۲۰ روستای جزیره قشم

طرح بهسازی معبرهای ۲۰ روستای جزیره قشم با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که توسط دکتر روحانی به بهره برداری رسید.

این طرح با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌های روستاهای مربوطه در جزیره قشم اجرا شد.

اجرای این طرح با هدف‌گذاری برای بهسازی معابر ۴۵ روستای جزیره قشم از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که مرحله اول آن پایان یافت.

افتتاح طرح زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری قشم

افتتاح طرح زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری جزیره قشم به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال نیز امروز توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۸ آغازشد و پس از طی کردن مراحل مختلف زیرسازی و آسفالت امروز به بهره‌برداری رسید و قابل استفاده توسط ساکنان و گردشگران است.

زیرسازی و آسفالت مسیر اسکله صیادی روستای سَلَخ به طول ۱.۲ کیلومتر، محور اتصالی روستای گیاهدان به شهر درگهان به طول ۲.۲ کیلومتر، رینگ ساحلی هلر- درگهان به طول ۱۶.۶ کیلومتر و مسیر برگشت سه‌راهی دیرستان تا فرودگاه بین‌المللی قشم به طول ۱۰ کیلومتر بخش عمده این طرح است.

بهره برداری از آسفالت مسیر روستایی و اماکن گردشگری قشم

طرح آسفالت مسیرهای دسترسی روستای طولا،  ژئوسایت تنگه چاهکوه و اسکله گردشگری روستای سهیلی جزیره قشم از دیگر طرح هایی بود که رییس جمهوری افتتاح کرد.

این طرح به مساحت ۴۸ هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال  از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح بازسازی ۲۰ مدرسه روستایی در قشم

طرح بازسازی ۲۰ مدرسه روستایی قشم نیز توسط رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

این  طرح با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در قشم اجرا و با بهره برداری از آن ۱۵ فرصت شغلی ایجاد شد.

۱۰۰ هزار مترمربع مکان تفریحی در قشم به بهره برداری رسید

همچنین امروز ۱۰۰ هزار مترمربع اماکن تفریحی- ورزشی در جزیره قشم با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال  توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ساخت پارک محلات، پارک‌های خطی ساحلی و زمین های ورزشی در قشم یکی از طرح‌هایی است که در راستای ارتقا سطح سلامت و شادابی ساکنان و گردشگران جزیره به اجرا درآمد.

فضای بازی کودکان، جدول کشی، ایجاد فضای سبز، تامین روشنایی و مبلمان از جزییات دیگر این طرح‌هاست که فضایی دل‌انگیز را با چشم اندازی زیبا و امکانات رفاهی برای آسایش بومیان و گردشگران ایجاد کرده است.

رییس‌جمهوری در یک جلسه و از طریق ویدیو کنفرانسی ۱۴ طرح را در قشم با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو در پنج بخش صنعت، نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا