آخرین خبرها

جشنواره تئاتر مونولوگ انصار در قشم برگزار می شود

نخستین جشنواره تئاتر مونولوگ انصار با موضوع ایثار و شهادت در فرهنگ اهل بیت(ع)، دفاع مقدس و مدافعان سلامت از ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه در قشم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، دبیر جشنواره مذکور گفت: این جشنواره با شرکت هنرمندانی از جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک اجرا می‌شود.

محمد حکمیان افزود: ۱۷ اثر در دبیرخانه این جشنواره دریافت شد که با حضور حسین کریمی، عارف نیکخواه و یاسین بهرامی به عنوان داور، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: «سوزوکی»، «زوزه‌ها» و «غربت رنگی» آثاری هستند که با کارگردانی ابوذر رحیمی و به ترتیب با بازیگری فاطمه حیدری، زهرا دلارا و حامد ماهیگیر به روی صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره تئاتر مونولوگ انصار تصریح کرد: ابوطالب احدی نیز با کارگردانی پنج اثر شامل «شاخه گلی برای یار» «من کیم»، «ایست و بازرسی»، «میم مثل مادر» و «دفترچه خاطرات» به این جشنواره آمده است که به ترتیب توسط محدثه زارعی، ریحانه صادقی، علیرضا احدی، ریحانه عجم و آمنه تنگسیری اجرا می‌شوند.

وی افزود: «عکاس»، «شعله رشک» و «فرشته» نیز به کارگردانی عبدالرسول رنجبر و  بازیگری آمنه بهادری، محمدعی محمودی و عسل اربابی در جشنواره اکران می‌شوند.

حکمیان ادامه داد: سارا نظیری یان نیز با ۲ تئاتر «من مجتبی نیستم» و «خاکریز خیال» با بازیگری مجتبی رضایی و مهدی خورشیدوند در جشنواره شرکت کرده است.

وی اظهار کرد: «نزدیک نخواهی»، اثر کوروش سلمانی و بازیگری سارا نظری یان، «نبش کوچه جنگ» به کارگردانی و بازیگری پریا نظری، «چوک دریا» به کارگردانی و بازیگری زهرا سلامتی و «آستبره دردها» به کارگردانی محمد سایبانی و بازیگری حسن سلامتی دیگر آثاری هستند که در این جشنواره اکران می‌شوند.

حکمیان خاطرنشان کرد: این آثار به صورت آنلاین از تلوزیون اینترنتی «تی وی قشم » پخش می‌شود که علاقمندان می‌توانند آن را دنبال کنند.

۳۵۴ عضو انجمن نمایش قشم در قالب ۱۳ گروه به عنوان انجمن ملی فعالیت می‌کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ی ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا