اخبار مهماقتصادی

طرح مسکن جوانان و نهضت آسفالت معابر روستایی دو خدمت ماندگار دولت سیزدهم به جزیره نشینان / مقابله جدی سازمان منطقه آزاد قشم با سواستفاده از بیت المال و زمین خواری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نهضت آسفالت معابر روستایی و آغاز طرح مسکن جوانان جزیره قشم دو خدمت بزرگ و ماندگار دولت مردمی آیت الله رییسی و مدیریت منطقه آزاد قشم به ساکنان نجیب جزیره قشم است.

به گزارش پایگاه خبرقشم، افشار فتح الهی در جلسه شورای بهسازی روستایی که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، اظهار کرد: همکاری خوبی میان سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن شکل گرفته که نتایج مثبت آن در آینده نزدیک برای ساکنان جزیره قابل مشاهده خواهد بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صدور مجوز و همچنین جانمایی مکان مناسب جهت احداث و آغاز پروژه مسکن جوانان جزیره قشم نیز شاهد پیشرفت خوبی هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تامین مسکن یکی از دغدغه های اصلی امروز جامعه است، تصریح کرد: هدف نهایی طرح مسکن جوانان جزیره قشم، مسکن دار کردن مردم است و به دنبال واگذاری زمین نیستیم.
به گفته فتح الهی؛ امیدواریم که تا پایان سال جاری طرح مسکن جوانان در تمام نقاط شهری و روستایی جزیره آغاز شده و تا پایان دولت سیزدهم به کلی شاهد حل مشکل مسکن ساکنان قشم باشیم.
وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند جانمایی و احداث طرح مسکن جوانان جزیره قشم، افزود: در طرح مسکن جوانان به دنبال احداث مسکن استاندارد، ایمن و در خور شان ساکنان جزیره همسو با فرهنگ اصیل این منطقه هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه هرگونه واگذاری ملکی که براساس قانون و با اخذ مجوزهای لازم صورت گرفته را به رسمیت می شناسیم، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام قوا در مقابل زمین خواری و سواستفاده از بیت المال خواهد ایستاد و با سودجویان و متخلفان از طریق مجاری قانونی برخورد خواهد کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از تعامل و تلاش های صورت گرفته از جانب سازمان منطقه آزاد قشم در دوره جدید، گفت: امیدوار هستیم که با اجرای سریع طرح مسکن جوانان و همچنین نهضت آسفالت معابر روستایی فرصت های بیشتری برای خدمات رسانی شایسته و بهتر به ساکنان جزیره فراهم شود.
شهریار نوری زاده ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همسو و همراه سازمان منطقه آزاد قشم برای رفع مشکلات و ارائه خدمات به ساکنان جزیره قشم تلاش می کند.
وی با اشاره به ضرورت کاهش بروکراسی اداری برای سرعت بخشیدن به خدمت رسانی، تصریح کرد: با رفع مشکلات موجود و تسهیل روند تهیه سند املاک روستایی شاهد افزایش رضایت مندی ساکنان جزیره خواهیم بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بررسی دقیق مسائل فنی، فرهنگی و اجتماعی در خدمات رسانی به ساکنان شهرها و روستاهای جزیره قشم مورد توجه است.
براساس این گزارش در جلسه شورای بهسازی روستایی منطقه آزاد قشم در مجموع بیش از ۴۰,۵ هکتار به مساحت الحاقی ۱۱ روستای جزیره قشم (باسعیدو، چاهو شرقی، چاهو غربی، درکو، توریان، تم سنتی، خالدین، گوری، مرادی، دوستکو و گوران) پس از اخذ استعلام های لازم با هدف جانمایی مناسب برای اجرای طرح مسکن جوانان جزیره قشم افزوده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا