اجتماعی

دشمن با زیرسوال بردن سبک زندگی عفیفانه به دنبال بی‌اثر کردن نهاد خانواده است

امام جمعه قشم گفت:دشمن با زیرسوال بردن سبک زندگی عفیفانه و تهی کردن خانواده از اخلاق و معنویت، به دنبال این است که این اجتماع را کمرنگ و بی‌اثر کرده و ازدواج و تشکیل خانواده را یک محدودیت جلوه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) به عنوان روز اخلاق و مهرورزی گفت: گرامیداشت هفته وحدت الگوی راهبری و تمدن فرهنگی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) با تشکل کرسی‌های تدریس فراوان و تربیت گسترده شاگردان بزرگترین جهادگر دوره‌های مختلف جهاد تبیین و احیاگر واقعی رسالت پیامبر(ص) بوده است.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه امنیت اخلاقی و روانی جامعه به وجود خانواده‌های پاک، مومن و متعهد است، گفت: دشمن بعد از مایوس شدن برخی حرکات که در ابتدای انقلاب، امروز یک جنگ تمام عیار بر علیه نهاد خانواده‌ به راه انداخت و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا این اجتماع نورانی را تخریب کند.

امام جمعه قشم بیان کرد: دشمن به اسم ازدواج سفید و ترویج هم‌جنس‌گرایی با زیرسوال بردن سبک زندگی عفیفانه و تهی کردن خانواده از اخلاق و معنویت، به دنبال این است که این اجتماع را کمرنگ و بی‌اثر کرده و ازدواج و تشکیل خانواده را یک محدودیت جلوه بدهد.

وی یادآور شد: با بکار بردن ادبیات سخیف برای کم جلوه دادن اهمیت خانواده، نگاه مادی صرف به زندگی بشر، مخدوش سازی نقش زنان به عنوان محور خانواده به دنبال این است که اذهان را نسبت مساله ازدواج و زندگی عفیفانه منحرف کنند.

سال ۱۴۰۱ سال شکست بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ایران بود

خطیب جمعه قشم با بیان خنثی‌سازی و انهدام شبکه‌های ترور و سازمان‌یافته در کشور، گفت: باید شکرگذار نعمت امنیت و وجود بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان(عج) باشیم.

حجت‌الاسلام حاجبی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ سال شکست بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن علیه مردم ایران بود که در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و ایثارگری بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان(عج) به وجود آمد اما شکست دشمن فرصت تهدیدشناسی را در اختیار ما گذاشت که دشمن با پیچیده‌ترین هجمه‌ها برای متلاشی جمهوری اسلامی ایران وارد شد.

وی ابراز کرد: مجاهدت‌های شبانه‌روزی نهادهای امنیتی را نباید نادیده گرفت، اما از یک طرف نبود امکان تبیین کامل از این مجاهدت‌ها برای مردم تا حدودی نمی‌توان بیان کرد.

پرچم اقتدار نیروی انتظامی باید همیشه برافراشته باشد

امام جمعه قشم با بیان این جمله که؛ هجوم دشمن به معنویت، هجوم به امنیت کشور است، گفت: امنیت هم مردم محور و هم معنویت‌محور بوده، بنابراین دشمن به دنبال تفرقه‌اندازی بین مردم و معنویت زدایی در بین اقشار مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام حاجبی در بخشی از خطبه‌های امروز ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و تاکید بر همگرایی و هوشیاری نیروهای انتظامی افزود: نیروی انتظامی امانتدار جان و مال مردم هستند، مردم نیروی انتظامی را از خودشان بدانند و پرچم اقتدار این نیرو باید همیشه برافراشته باشد.

ضرورت افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قشم

امام جمعه قشم همچنین با گرامی‌داشت روز ایمنی و آتش‌نشانی، گفت: مسوولان شهری و روستایی نسبت به افزایش کمی و کیفی ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حمایت از وضعیت رفاهی آتش‌نشانان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی در بیان اهمیت روز همبستگی با نوجوانان فلسطینی نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی از حکام عربی که مدافع اسراییل کودک کش هستند، تنها کشوری است که از سالیان متمادی اتحاد عملی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از خود نشان داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا