آخرین خبرهااجتماعیاقتصادی

تاکید فرماندار قشم بر تشکیل خانه‌های هلال روستایی

فرماندار شهرستان قشم گفت: تشکیل خانه های هلال روستایی و جلب مشارکت مردم در راستای ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی و کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و بشری یکی از موثرترین برنامه های جمعیت هلال احمر است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم،علیرضا نصری در دیدار رئیس اداره هلال احمر شهرستان قشم با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ایجاد خانه های هلال با رویکرد کمک به جمعیت هلال احمر در پیگیری امور انسان دوستانه و به ویژه در مناطقی مانند قشم، اهمیت ویژه دارد.
وی با یادآوری نیاز به تقویت امنیت روحی و روانی مردم در حوادث غیرمترقبه، افزود: قشم به عنوان یکی از شهرستان های حادثه خیز استان هرمزگان نیازمند خانه های هلال روستایی است تا در مواقع ضروری از کمک های جوامع محلی آموزش دیده، بهره گیرد.

فرماندار شهرستان قشم تاکید کرد: هلال احمر با ارائه آموزش های همگانی در سطح روستاهای شهرستان، زمینه آمادگی داوطلبان خدمت در خانه های هلال را با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها فراهم کند.

وی ادامه داد: کمک داوطلبان خدمت در خانه های هلال روستایی در مواقع ضروری با نجات جان انسان ها علاوه بر پیشگیری از افزایش صدمات و خسارات جانی و مالی از ارزش و اجر معنوی در پیشگاه خداوند هم برخوردار است.
شایان ذکر است، احمدنور سرودی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قشم در بخشی از این دیدار با تقدیر از حمایت فرماندار شهرستان برای ایجاد خانه های هلال در روستایی گفت: آماده ارائه آموزش به داوطلبان خدمت در خانه های هلال روستایی هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن جزیره قشم و سابقه باران های سیل آسای اخیر، ایجاد خانه های هلال نقش مهمی در یاری رساندن به آسیب دیدگان احتمالی از حوادث یاد شده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا