آموزشی

۶۵ درصد مهارت آموختگان هرمزگانی مشغول به کار شده اند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: پایش های انجام شده نشان می دهد که ۶۰ تا ۶۵ درصد مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان به صورت استاندارد مشغول به کار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد بذرافشان روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار طرح مدرسه تابستانه مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مرزی قشم اظهار داشت: ارتقای مهارت با استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای یک راهکار مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار و کنترل معضل بیکاری در جامعه است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان این ظرفیت را دارد که سر آمد درصد مهارت آموختگان برای ایجاد اشتغال در کشور باشد، گفت: جوانان این استان باید از امکانات و تجهیزات موجود برای مهارت آموزی و ارتقای سطح مهارت خود استفاده بهینه کنند چرا که این مهارت ها فرصتی برای افزایش کیفیت خدمات فنی و امنیت شغلی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان توضیح داد: با توجه به افزایش فعالیت های صنعتی در هرمزگان و ورود فناوری های نوین در فعالیت های اقتصادی و خدماتی، آموزش های فنی و حرفه ای از موارد اساسی توسعه نیروی کار مورد نیاز بازار کار در این استان بشمار می آید.

بذرافشان با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در عرصه های مختلف می توانند خط شکنی کنند، افزود: زمانی این آموزش ها عرضه محور بود اما در زمان حاضر این آموزش ها با توجه به شرایط موجود بازار کار و صنعت تقاضا محور است.

طرح مدرسه تابستانه مهارت با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی برای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سرزمین آب و آفتاب در ۲۵ حرفه شغلی از روز گذشته (یکشنبه) با آغاز ثبت نام از آنان در این جزیره کلید خورده است.

این طرح تابستانه در راستای افزایش مهارت‌ آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با نگاه ویژه به دانش‌آموزان سرتاسر جزیره قشم برنامه ریزی شده است.

در اجرا و برگزاری این طرح دانش آموزان قشمی مهارت های استاندارد نصب و راه اندازی کولرهای گازی یکپارچه (اسپیلت)، نصب شیرآلات و لوازم بهداشتی، تعمیر یخچال و فریزر، عیب یابی و تعمیر سوخت رسانی، نصب سیستم های دربازکن، عیب یابی و تعمیر سیستم روغن کاری، تعمیر بُردهای الکتریکی یخچال و فریز، بافت مو، متعادل سازی چهره، طراحی با حنا روی بدن، دوزندگی کیف پارچه ای، گلدوزی دستی، پولک و منجوق دوزی (کار و دانش) را فرا می گیرند.

ارایه آموزش های آجر چینی دیوار(راسته نما، کله نما)، عیب یابی و تعمیر سیستم ترمز معمولی، اکستنشن مو (افزودن طول و حجم مو)، رنگ کردن مو، صاف کردن مو با مواد پروتیینی، پیرایش ابرو و نظایر آن از دیگر عنوان های استاندارد این طرح مدرسه تابستانه در شهرستان مرزی قشم است.

طرح ویژه مدرسه تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد.

این دوره‌ها بین ۳۰ تا ۱۲۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

یک مرکز دولتی و ۲۵ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در جزیره قشم فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا