گردشگری

افزون بر 293 هزار نفر از 6 سایت گردشگری قشم بازدید کردند

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: افزون بر 293 هزار گردشگر طی 14 روز گذشته از 6 سایت گردشگری جزیره جهانی قشم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ابراهیم رستم گورانی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: از 29 اسفند 1402 تا پایان نهمین روز فروردین امسال، 293 هزار و 524 گردشگر با حضور در 6 سایت گردشکری قشم، از زیبایی‌های عالم خلقت در این مجموعه‌ها، دیدن کردند.
وی ادامه داد: جنگل دریایی حرا با 98 هزار و 272 بازدیدکننده در رتبه نخست شش سایت گردشگری و سفر به جزیره لارک هم با 50 نفر بازدیدکننده در رتبه آخر قرار دارند.
به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خلیج دلفین‌های هنگام با 90 هزار و 792 بازدید، جزایر ناز با 71 هزار و 500 مورد، زیبایی‌های خیره کننده جزیره هرمز با 31 هزار و 116 نفر و سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در ساحل روستای شیب دراز هم با یک هزار و 794 بازدیدکننده هم به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا چهارم این بازدید‌ها قرار گرفتند.
جزیره قشم در جنوب ایران به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های مهم گردشگری به ویژه ژئوسایت‌های ارزشمند تنها ژئوپارک جهانی در قشم همچون طولانی‌ترین غارنمکی جهان، دره ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین‌ها، بام قشم، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، کورکوراکوه، دره شور، پهنه‌های گِلی، جزایر ناز، خلیرج دیرستان، صخره خرچنگ‌ها، غارهای خُربس و … در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی، مملو از گردشگران است که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی به این جزیره زیبا سفر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا