اقتصادی

هدف‌گذاری پرورش میگو براساس سیاست‌های اقتصاد دریامحور رهبر انقلاب / بکارگیری علوم نوین در پرورش میگو یک الزام است

عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد از سیاست گذاری و هدف گذاری پرورش میگو در جزیره قشم براساس سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی در اولین نشست تخصصی بکارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو اظهار کرد: در شرایط امور بکارگیری علوم نوین و استفاده از روش های مدرن جهت افزایش بهره وری مزارع پرورش میگو و توسعه این حوزه یک الزام است.
وی ادامه داد: با آسیب شناسی صورت گرفته بسیاری از مشکلات گذشته حوزه پرورش میگو در جزیره قشم احصا شده و امروز در حال ریل گذاری و هدف گذاری کلان براساس سیاست های اقتصاد دریامحور ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عدم استفاده از علوم جدید و تکنولوژی روز در حوزه پرورش میگو به شیوه متراکم، در آینده موجب از بین رفتن منبع زمین و زیان ساکنان این منطقه خواهد شد که برای جلوگیری از این موضوع برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.
به گفته عظیم زاده اردبیلی؛ سیاست های کلی مربوط به حوزه اقتصاد دریامحور از سوی رهبر انقلاب، راهگشای امور مختلف در حوزه های اقتصادی قشم بوده و می تواند مسیر پیش رو برای تبدیل این جزیره را به یکی از نقاط اصلی جهت پرورش میگو و کمک به امنیت غذایی در کشور، تسهیل کند.
وی تصریح کرد: سیاست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیل فرآیندها جهت عبور از مشکلات پیشین، افزایش انگیزه سرمایه گذاران و ایجاد رونق اقتصادی در حوزه های مختلف شیلات و آبزی پروری بویژه در حوزه پرورش میگو با استفاده از شیوه های جدید است.
عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برای رسیدن به اهداف کلان نظام و حفظ منافع ملی باید با بیان دقیق مشکلات و تلاش برای رفع آنها، شرایط را برای همراهی و هم افزایی سایر دستگاه های شهرستانی، استانی و ملی فراهم کنیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر لزوم ادامه این قبیل نشست های تخصصی، افزود: تشکیل اتاق های فکر در حوزه های مختلف شیلات، استمرار نشست های تخصصی و همفکری با اساتید و نخبگان و استفاده از ظرفیت های مجموعه های دانش بنیان می تواند تسهیل کننده مسیر رونق این حوزه در جزیره قشم باشد.
عظیم زاده اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته فرصت های جدیدی برای معرفی و توسعه ظرفیت های موجود و همچنین کسب سهم بیشتری از بازارهای صادراتی در حوزه شیلات ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا