بهسازی

راه اندازی خط ویژه تردد دوچرخه و موتور برقی از قشم تا درگهان

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه راه‌اندازی باند ویژه تردد دوچرخه و موتور برقی از شهر قشم تا درگهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سعید اکبریان با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح که به تصویب شورای ترافیک رسیده، با هدف توسعه گردشگری و استفاده مردم از دوچرخه و موتور برقی در باند ویژه (کُندرو)، در دو طرف بزرگراه خلیج فارس اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در فاز نخست اجرای این طرح با جداسازی باند سواره از پیاده‌رو و رعایت نکات ایمنی راه‌های دسترسی فرعی، مسیر استفاده دوچرخه و موتور برقی از میدان شهید سلیمانی شهر قشم تا میدان علم و صنعت (تولا) تا نوروز 1403 آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گفته معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات اجرای این طرح که اسناد مناقصه آن آماده شده و ضرورت اجرای آن به تایید رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان هم رسیده تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
او یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح، عملیات زیباسازی منظر مسیر یاد شده به عنوان محور اصلی ورود گردشگران به شهر قشم، هم اجرا خواهد شد.
اکبریان تصریح کرد: ارتقای سطح ایمنی مجهز و کامل در این مسیر و گذر از اتفاقاتی همانند تصادفات منجر به جان باختن هموطنانمان، مهمترین دلیل اجرای این طرح است.
وی گفت: مذاکراتی برای جذب سرمایه‌گذاران توانمند در حوزه توسعه حمل و نقل انسان محور با استفاده از دوچرخه و موتور در این طرح انجام داده‌ایم تا علاقمندان بتوانند مسیر قشم تا درگهان را با این وسایل طی کنند.
بنابراین گزارش، قشم به عنوان مهمترین جزیره گردشگری جنوب کشور با ظرفیت‌های کم نظیر طبیعی و خدادادی در طول سال میزبان چند میلیون گردشگر از نقاط مختلف ایران و شماری از توریست‌های خارجی است که اجرای طرح‌هایی همانند مسیر دوچرخه و موتور‌سواری می‌تواند به افزایش سفرها به این منطقه کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا