اخبار مهمخانه

تجهیزات آتش نشانی قشم به‌روز می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با حفظ آمادگی و پویایی نیروهای آتش نشانی و تامین تجهیزات ضروری به‌روز برای آنان، قشم را به شهری ایمن برای ساکنان و گردشگران تبدیل می کنیم.

  به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی روز شنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان این جزیره، اظهار داشت: ایجاد فرماندهی واحد برای مقابله با حوادث و در زمان ایجاد بحران در سرزمین آب و آفتاب یکی از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی و رایزنی های صورت گرفته، یک دستگاه کامیون آتش نشانی با نردبان بلندمرتبه با هدف تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهر قشم تهیه شده و در حال انتقال به این جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه حوزه های ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را از مهمترین بخش ها برای مقابله با بحران ها و ایجاد حوادث احتمالی دانست و افزود: آموزش و توان افزایی نیروهای آتش نشانی از ضرورت های افزایش سطح ایمنی در مقابله با حوادث است.

پیغامی تصریح کرد: در ماه های گذشته مذاکراتی با چند شرکت دانش بنیان برای طراحی و تامین پهپادهای آتش نشان صورت گرفته و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد استفاده از پهپادهای آتش نشان در شهر قشم باشیم.

وی با اشاره به همراه و همکاری خوبی که میان شهرداری و سازمان منطقه آزاد برای تامین تجهیزات نیروهای آتش نشان قشم صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی، بهانه ای است برای یادآوری شجاعت ها وتجلیل از خودگذشتگی های آتش نشانان است.

آیین تجلیل از آتش نشانان جزیره قشم به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی سلیمانی مشاور مدیرعامل، کوروش آموزگار معاون توسعه مدیریت، سعید اکبریان معاون فنی و زیربنایی این سازمان و میرداد میردادی شهردار قشم برگزار شد.

هفتم مهر ماه ۱۳۵۹ در جریان مهار آتش سوزی که بر اثر حمله نیروهای بعثی عراق رخ داد شماری از آتش نشانان به شهادت رسیدند و تعداد دیگری نیز مجروح شدند که این روز به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا