آخرین خبرهاگردشگری

افزایش شفافیت برای توسعه پایدار صنعت گردشگری در جزیره

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای توسعه متوازن و پایدار صنعت گردشگری در قشم باید به دنبال کاهش بروکراسی های دست و پا گیر و افزایش شفافیت و نظارت بر فعالیت های این حوزه باشیم.


به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به تقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده در جلسه هماهنگی و رسیدگی به مشکلات فعالان حوزه گردشگری قشم، بیان کرد: خوشبختانه در حوزه قوانین و دستورالعمل در حوزه گردشگری کمبودی نداریم و باید به دنبال حذف بروکراسی های دست و پا گیر باشیم.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت های مختلف در حوزه گردشگری، ادامه داد: تخلف و رعایت نکردن دستورالعمل ها در حوزه هایی روی می دهد که از پایش و نظارت گریزان هستند و در مقابل شفافیت مقاومت می کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با تکمیل پایگاه اطلاعات و داده های مرتبط با فعالان حوزه گردشگری و شناسنامه دار شدن بخش های مختلف مانند اقامتگاه ها، دفاتر خدماتی، فروشگاه های صنایع دستی و… می توانیم شرایط را برای نظارت بهتر و دقیق تر فراهم کرده و شاهد کاهش تخلفات باشیم.
به گفته شیخ زاده، طبق نظر و دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای ساماندهی وضعیت گردشگری در منطقه آزاد قشم درحال تدوین روش ها و دستورالعمل هایی هستیم که با اجرای آنها شاهد کاهش بروکراسی و افزایش شفافیت و استاندارد فعالیت ها باشیم.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی فعالیت های دفاتر خدماتی، سیستم حمل و نقل، اقامتگاه ها و همچنین سایت های گردشگری در قشم در حال انجام است، تصریح کرد: با استفاده از سامانه های هوشمند و تهیه مانفیست الکترونیکی برای فعالیت در حوزه تورگردانی و گردشگری جزیره، می توانیم به شناسایی نقاط ضعف و قوت خدمات ارائه شده به گردشگران بپردازیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با اطلاع رسانی دقیق برای گردشگران و همچنین آموزش نیروهای انسانی فعال در صنعت گردشگری جزیره می توانیم، نظارت بهتری داشته باشیم و از فعالیت افراد غیرمجاز و ارائه خدمات غیراستاندارد به گردشگران جلوگیری کنیم.
شیخ زاده در پایان صحبت های خود بر لزوم هماهنگی و همکاری بیشتر با نهادهای نظارتی و انتظامی برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در جزیره زیبای قشم تاکید کرد.

*افزایش نظارت ها برای برخورد با قانون گریزان
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز این جلسه گفت: برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران باید علاوه بر ساماندهی مجوزها، برای افزایش آموزش به نیروهای انسانی فعال در حوزه گردشگری نیز برنامه ریزی صورت بگیرد.
حسین رفیعی با اشاره به فعالیت بدون مجوز برخی افراد در بخش گردشگری جزیره قشم، خاطرنشان کرد: باید با افزایش نظارت ها میدان را برای قانون گریزان و فعالان غیرمجاز در این حوزه کاهش داد.
وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری خوبی که میان سازمان منطقه آزاد قشم، نیروی انتظامی و فعالان حوزه گردشگری ایجاد شده، مراحل شناسایی، تذکر و برخورد با متخلفان می تواند با سرعت بیشتری انجام گیرد.
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه های نظارتی و انتظامی فعالیت و همکاری های خوبی در زمینه فرهنگسازی داشته اند، با این حال باید برخورد با افرادی که تحت عنوان گردشگر اقدام به ساختارشکنی و انجام اعمال خلاف عرف می کنند، در دستور کار قرار بگیرد.
همچنین فعالان حوزه گردشگری حاضر در این جلسه به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود در جهت ساماندهی وضعیت سایت ها و اسکله های گردشگری، نظارت بر فعالیت اقامتگاه ها و راهنمایان گردشگری فعال در جزیره قشم پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا