آموزشی

ترویج مفاهیم هوشمندسازی برای دانش آموزان قشم

جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در مدارس شهر قشم به بیان تعاریف، ترویج مفاهیم و گفتمان‌سازی در حوزه هوشمندسازی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احسان عبدل زاده، سرپرست مدیریت هوش مصنوعی و هوشمندسازی سازمان و مازیار اسمنی، مدیر موسسه آموزش عالی قشم، کمیل شاهی در این برنامه با حضور در تعدادی از مدارس دخترانه و پسرانه شهر قشم به تشریح مسائلی پیرامون حوزه هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت های هوش مصنوعی به زبان ساده پرداختند.
برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی هوشمندسازی با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جهت فرهنگ‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر ساکنان جزیره زیبای قشم با پروژه های در حال اجرا و نحوه بهره مندی هرچه بیشتر مردم از خدمات مختلف هوشمند و هوشمندسازی فرآیندها در دستور کار، مدیریت هوش مصنوعی هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم و موسسه آموزش عالی قشم قرار گرفته است.
در این راستا برای برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس شهر قشم و روستاهای مجاور و همچنین برگزاری مسابقات، کشف استعدادهای جدید و تقدیر از نفرات برتر و فعال، جهت تشویق و مشارکت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی شده است.


براساس این گزارش، بیان مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه هوشمندسازی و ظرفیت های هوش مصنوعی برای دانش آموزان و بسترسازی برای آشنایی بیشتر آنها با مفاهیم این حوزه از اقداماتی است که می تواند، زمینه ساز نقش آفرینی بیشتر نسل آینده برای توسعه اقتصادی جزیره قشم باشد.
گفتنی است مطابق تفاهم نامه امضا شده میان سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر معرفی جزیره قشم بعنوان پایلوت جزیره هوشمند، این سازمان برای نخستین بار در کشور، اقدام به تاسیس مدیریت هوش مصنوعی و هوشمندسازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا