آخرین خبرهاگزارش

رشد ۶۷ درصدی پلمپ اماکن متخلف در قشم/ ۱۲ ویژه برنامه هفته ناجا در قشم برگزار می‌شود

فرمانده انتظامی قشم با ارائه گزارش عملکرد این ارگان از ابتدای امسال تا کنون گفت: پلمپ اماکن متخلف ۶۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، سرهنگ حسین الهی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبانماه امسال به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

وی «با هم برای امنیت و سلامت» را شعار محوری این هفته عنوان کرد و افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است که باید حداکثر بهره‌برداری از آن در راستای تبیین اقدامات ناجا صورت پذیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم تصریح کرد: همزمان با هفته نیروی انتظامی ۱۲ ویژه برنامه در سطح شهرستان قم برگزار خواهد شد که اهدای خون، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، دیدار با ائمه جمعه و حضور سازمان یافته در نمازجمعه برنامه‌های شاخص آن هستند.

فرمانده نیروی انتظامی قشم عنوان کرد: همچنین به مناسبت هفته ناجا، استخدام افراد علاقه‌مند در قالب افسری و درجه‌داری انجام می‌شود که سایت گزینش ناجا و هسته گزینش ناجا واقع در بندرعباس آماده ارائه اطلاعات تکمیلی می‌باشند.

وی گفت: تمام تلاش خود برای بودن در کنار مردم، تقویت اعتماد عمومی و پشتیبان اقشار مختلف بودن را به کار بسته‌ایم تا مردم یگان‌های انتظامی را پناهگاه خود بدانند.

الهی ادامه داد: ماموریت‌های ناجا در شرایط کرونایی جامعه نه تنها محدود یا متوقف نشده بلکه تشدید نیز شده و با مشارکت بسیج در قالب گشت‌های رضویون نظم و امنیت جامعه را تثبیت کرده است.

وی اضافه کرد: بررسی آمار هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر کاهش ۳۳ درصدی تخلفات موتورسیکلت‌ها و کاهش ۳۱ درصدی تخلفات خودرویی در شهرستان قشم می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم برخورد با راکبان متخلف را همچنان از اولویت‌های این ارگان برشمرد و گفت: علیرغم کاهش تخلفات، حرجی ناشی از تصادفات ۶ درصد رشد داشته است.

الهی ابراز با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی آمار فوتی در همین بازه زمانی، ابراز داشت: از خانواده‌ها می‌خواهیم موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند چرا که بروز تصادفات می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: کلاهبرداری‌ها هم در این مدت با همکاری مردم ۴۳ درصد کاهش یافته و تمامی موارد به وقوع پیوسته نیز کشف شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اظهار داشت: بازدید از واحدهای صنفی و اماکن با ۱۰ درصد رشد منجر به افزایش ۳۷ درصدی تذکر به صنوف و رشد ۶۷ درصدی پملپ اماکن متخلف شده است.

الهی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی وقوع سرقت در شهرستان قشم، افزود: کشفیات انواع سرقت‌ها ۸.۶ درصد و دستگیری سارقان ۸.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که با مددکاری کلانتری‌ها به مصالحه ختم شده نیز ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد و وقوع کلاهبرداری در فضای مجازی قشم نیز ۳۵ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم بیان کرد: کشفیات مواد مخدر ۱۰۷ درصد کاهش و دستگیری معتادین متجاهر نیز ۸۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

الهی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهی قاچاق کشف شده از ابتدای سال تا کنون ۲۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا