اخبار مهم

تعیین تکلیف حدود اختیارات حکمرانی و عملیاتی، ضرورت حل مشکل آب قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تامین نیازهای اساسی مردم را از اولویت های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و بیان داشت: حل مشکل آب به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم روی میز قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت الله عبدالملکی در نشست هم اندیشی رفع موانع تامین و توزیع آب شرب در جزیره قشم، گفت: سرعت حل مسئله تنش آبی در دولت سیزدهم افزایش یافته و طبق آمارها میزان تولید آب در دوسال نخست دولت سیزدهم در جزیره قشم دو برابر شده است.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد عقب افتادگی های جدی در موضوع آب وجود دارد و میزان تولید کنونی کفاف جزیره را نمی دهد، با این وجود مدیرعامل منطقه آزاد قشم را دغدغه مندترین فرد کشور در حوزه تامین آب جزیره می دانم که در تمام جلسات با مقامات رده بالای دولت پیگیر حل این موضوع می باشد.
به گفته عبدالملکی در حل مسئله آب نیاز است حدود اختیارات وظایف دستگاه های اجرایی در حوزه حکمرانی و عملیاتی مشخص شود تا بر همین مبنا بتوان برنامه ای کارآمد برای حل مشکل آب تدوین کرد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: خرید تضمینی آب از واحدهای بخش خصوصی که تولیدکننده آب هستند یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت می باشد و از طریق وزیر نیرو این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا اختلاف قیمت بین آبفای استان و تولیدکننده آب را حل کنیم.
وی یادآور شد: همزمان چندواحد آب شیرینکن در حال احداث است که با وارد مدار شدن آنها بخشی از مشکلات منطقه حل خواهد شد.
عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله تامین آب در قشم جدی است ولی لاینحل نیست و با هماهنگی های بیشتر بین وزارت نیرو، آبفای استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد این مشکلات حل خواهد شد.
بنابراین گزارش، نشست هم اندیشی رفع موانع تامین و توزیع آب شرب در جزیره قشم، با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمدحسینی تختی فرماندار قشم، عبدالحمید حمزه پور، مدیرعامل آبفای هرمزگان و جمعی از دهیاران و بخشداران جزیره در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا