اقتصادی

قشم آماده اتصال به پنجره واحد تجارت فرامرزی / شرایط برای افزایش سهم تجارت قشم تسهیل می شود

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی کامل زیرساخت های موجود، برگزاری آموزش های لازم برای نیروهای انسانی، تجار و بازرگانان جهت اتصال به پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: حسب تکالیف ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و همچنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و عمل به تعهدات گذشته، منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل خواهد شد.
وی ادامه داد: با اتصال گمرک منطقه آزاد قشم به پنجره واحد تجاری فرامرزی، سامانه جامع گمرکی، شرایط برای افزایش سهم بازرگانان قشم از تجارت خارجی کشور تسهیل شده و همچنین شاهد کاهش زمان ترخیص کالا و سرعت گرفتن خروج کالا از انبارها خواهیم بود.
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در هفته های گذشته علاوه بر تامین زیرساخت ها و آموزش نیروهای انسانی، بسترهای لازم جهت آموزش و ایجاد آشنایی بیشتر تمامی موسسات، شرکت ها و افراد حقیقی فعال در حوزه بازرگانی و تجارت آماده شده است.
به گفته رضایی فر؛ برنامه ریزی های لازم جهت آموزش مستمر مورد نیاز بازرگانان منطقه و تعامل جهت استفاده از این سامانه انجام شده و بر این اساس میز خدمت نیز جهت ارائه خدمات به تجار منطقه آزاد قشم راه اندازی گردیده تا به تسهیل امور مربوط به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور کمک کند.
وی در پایان با بیان اینکه پنجره واحد تجارت فرامرزی به افزایش شفافیت و نظارت تجارت کمک شایانی می کند، خاطرنشان کرد: اتصال منطقه آزاد قشم به این سامانه می تواند زمینه ساز حضور پررنگتر بازرگانان این منطقه در بازارهای بین المللی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا