دسته‌بندی نشده

نقش دستگاه های حاکمیتی تسهیل‌گری در تولید است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش محوری و اصلی تمامی دستگاه های حاکمیتی باید تسهیل‌گری تولید با هدف ایجاد رونق اقتصادی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، عادل پیغامی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: حضور تولیدکنندگان در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی است که فلسفه وجودی مناطق آزاد را منطقی و توجیه‌پذیر می کند.
وی ادامه داد: بروکراسی، قوانین و بخشنامه های دست و پاگیر در حوزه های مختلف بویژه در حوزه قانون کار و قوانین حوزه پولی و بانکی، مانع رشد و رونق تولید در مناطق آزاد شده است که با پیگیری های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و همراهی مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی به دنبال رفع این موانع هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برخی چالش های تولیدکنندگان در حوزه تامین ارز و تعهدات ارزی، افزود: با پیگیری های صورت گرفته مجوزهای خوبی در حوزه مبادلات مالی بین المللی از نهادهای حاکمیتی بالادستی اخذ شده که در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری آنها و تسهیل فرآیند تجارت خواهیم بود.
پیغامی با بیان اینکه شهرک های صنعتی جزیره قشم در حوزه تامین زیرساخت های لازم با مشکلات متعددی مواجه هستند، تصریح کرد: توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی جدید در جزیره قشم تنها وجود و حضور سرمایه گذاران واقعی امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع دریاپایه و همچنین تجهیزات پزشکی سرمایه گذاران مختلفی برای حضور و آغاز فعالیت در جزیره قشم اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع می تواند موضوع ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی را توجیه‌پذیر کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: برای تاسیس شهرک های صنعتی جدید در نقاط مرکزی و غربی جزیره با هدف ایجاد توسعه متوازن به شرط تامین زیرساخت های مورد نیاز واحدهای تولیدی، می توان برنامه ریزی کرد.
براساس این گزارش در آیین بزرگداشت روز صنعت و تقدیر از تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه آزاد قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان، امید مهدوی مجد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم قشم از 40 واحد تولیدی و صنعتی برتر و نمونه تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا