آخرین خبرها

۱۱۷ هزار نفر ساعت آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای قشم ارائه شد

در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۱۱۷ هزار و ۸۱۴ نفر ساعت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارآموزی در شهرستان قشم ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: این آموزش‌ در قالب ۲۶ رشته شغلی انجام شد و ۴۰۱ کارآموز زیر پوشش قرار گرفتند.

محسن ناصری افزود: ۸۷ هزار و ۸۷۱ نفر ساعت آموزش در قالب ۲۳ رشته در بخش دولتی برگزار شد که ۲۵۱ نفر در آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۲۹ هزار و ۹۴۳ نفر ساعت آموزش نیز توسطه بخش خصوصی به ۱۵۰ نفر و در سه رشته ارائه شد.

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان قشم تصریح کرد: به علت شیوع بیماری کرونا، آموزش‌های این سازمان نیز در حال انتقال از فضای کارگاهی به فضای مجازیست.

وی افزود: برخی از دوره‌ها باید در فضای کارگاهی آموزش داده شود که این امر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‎شود.

ناصری تصریح کرد: با توجه به نیازهای موجود در قشم دوره‌های جدید در رشته‌های شیلات، آبزی پروری، گردشگری و خدمات عمومی  در شهرستان قشم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یکهزار و ۷۸۴ نفر در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت و یک هزار و ۲۳۲ نفر گواهی‌نامه مهارت از این سازمان دریافت کردند.

بیشتر کارآموزان مرکزهای دولتی در رشته‌های برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک، برق خودرو، تاسیسات سرد کننده، لوله کشی، تعمیر کولر گازی و الکترونیک برگزار می‌شود.

همچنین ۱۵ آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای قشم در رشته‌های مراقبت زیبایی،صنایع پوشاک و کاربر ماساژ فعالیت می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا