گردشگری

ممنوعیت پروازهای چارتری در دو مسیر کیش و قشم لغو شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی از لغو ممنوعیت پروازهای چارتری در مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم تا پایان بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از تسنیم، جعفر یازرلو درباره پروازهای چارتری اظهار کرد: با دستور مساعد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، محدودیت اعمال شده در دو مسیر کیش و قشم تا پایان بهمن ماه سال جاری تعلیق شد.

وی افزود: برابر ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه به ورود به فصل کم ترافیک پروازی در مسیرهای داخلی و کاهش فشار تقاضا با هدف تقویت و توسعه گردشگری در کشور، مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم به مسیرهای معاف از ممنوعیت برقراری پروازهای چارتری اضافه شد.

به گفته وی، پس از اتمام مدت زمان تعیین شده، سیاستگذاری جدید بر اساس تحلیل بازار توسط این سازمان انجام و جهت اجرا به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اوایل مردادماه امسال با تاکید بر این‌که مجوز پروازهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است، گفته بود: البته به جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزئیات آن مشخص شود.

وی با اعلام این‌که پروازهای چارتری به هر صورت متوقف شده است، اضافه کرد: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گران‌فروشی ورود خواهد کرد.در تعداد بلیت و پروازها نه‌تنها کاهش نداشتیم بلکه با رشد 5 درصدی مواجه بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از محل‌های اشکال و مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوزهای بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم تا سازمان هواپیمایی تا بساط سوداگری در بازار فروش بلیت هواپیما برچیده شود تا بازار آرامش بگیرد.

بذرپاش افزود: اینکه سازمان هواپیمایی ورود بیشتر به فروش بلیت داشته باشد برای ما حائز اهمیت است. در خصوص فروش بلیت نرخ مصوب داریم که نباید از آن عدول کرد و خارج از نرخ مصوب، تخلف است و نهادهای نظارتی و تعزیراتی در این خصوص ورود خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا