دسته‌بندی نشده

برترین‌های مسابقه طعم خَش در قشم معرفی شدند

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: مسابقه عکاسی «طعم خَش» که روز ۲۵ مهرماه به مناسبت روز جهانی غذا در این جزیره برگزار شده بود، برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی افزود: در این مسابقه ۳۵ اثر دریافت شد که پس از پایان مراحل داوری، آقای امین ابراهیمی موفق به کسب مقام نخست شد.

وی افزود:  خانم‌ها عایشه ملوان خواه و نائله جمالی نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم این مسابقه را کسب کردند

مدیر ژئوپارک قشم تصریح کرد:  پخت و تهیه غذاها و دسرهای ویژه جزیره، غذاهای مورد استفاده در آیین‌ها و مراسم بومی محلی ساکنان و به کارگیری ابتکار و هنر در پخت شاخص‌های داوری آثار رسیده به این مسابقه بودند.

وی افزود: این مسابقه با هدف معرفی ویژگی‌های فرهنگی جامعه محلی و تنوع غذایی این جزیره به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری برگزار شد.

کاظمی ادامه داد: همچنین حفظ و احیای تنوع غذایی قشم به عنوان میراث ناملموس جزیره و یکی از مسائل موثر در جذب گردشگر از دیگر اهداف این مسابقه است.

ژئوپارک یا پردیس زمین‌شناسی(پارک زمین‌شناسی) منطقه‌ای است شامل مجموعه‌ای از پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود.ژئوپارک باید قلمروی مشخص داشته باشدو در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.

قلمرو ژئوپارک قشم ۲ هزار و ۶۰ کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و ۵۰۰ متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک دارای ۲۷ سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.

ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا