فرهنگی هنری معاون وزیر ارشاد:

قشم مرکز رویدادهای فرهنگی در مناطق آزاد کشور می‌شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و هنری قشم کوشش می‌شود تا مرکزیت رویدادهای فرهنگی مناطق آزاد به قشم اعطا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، سیدمحمد هاشمی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار داشت: توجه به آثار فاخر بومی و بازگشت شورای فرهنگ عمومی به جایگاه اصلی خود از جمله انتظارات مهمی است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم باید برای تحقق آن کوشش کند.

وی ادامه داد: فرهنگ پایه و اساس پیشرفت کشور است که توقعات از دولت جدید در این زمینه بسیار بالاست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برخی اتفاقات ناخوشایند فرهنگی که به صورت عمدی بزرگ نشان داده می‌شود نیز از توقع بالای مردم از دولت نشان دارد.

وی افزود: در جامعه ایران که اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها وجود دارد، حرکت فرهنگی در ابتدا آهسته خواهد بود که به مرور زمان  این حرکت به سوی اهداف تعیین شده، سرعت می‌گیرد.

دبیرخانه دایمی تئاتر منطقه آزاد قشم ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم نیز گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که در زمینه تئاتر در این جزیره وجود دارد، دبیرخانه دایمی تئاتر در این جزیره ایجاد می‌شود.

مهدی سلامتی هرمزی افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نیز در دستور کار این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاریخچه کهن و حسن همجواری مردم این جزیره با کشورهای خلیج  فارس نشانگر فرهنگ غنی مردم بومی این جزیره است.

آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد،امام جمعه و برخی مسوولان محلی قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا