آخرین خبرها

٢٣٨ کارت بازرگانی در قشم تمدید شد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۲۳۸ کارت بازرگانی در منطقه آزاد قشم تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، هرمز امیری افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۴۵ کارت بازرگانی برای فعالان حوزه تجارت در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۵ کارت بازرگانی باطل شد.

امیری تصریح کرد: مهمترین عامل افزایش آمار کارت‌های بازرگانی ابطال شده و کاهش صدور کارت‌های بازرگانی جدید به تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح تجارت بین المللی مربوط می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارت‌های بازرگانی در سه شاخه تولیدی، خدماتی و تجاری صادر می شود.

وی افزود: بیشترین حجم ثبت سفارش صورت گرفته برای واردات کالا به منطقه آزاد قشم از ابتدای امسال مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد قشم است.

کارت بازرگانی یکبار مصرف در منطقه آزاد قشم صادر نمی‌شود

امیری تصریح کرد: هیچ کارت بازرگانی یکبار مصرف یا دارای اعتبار یکساله در منطقه آزاد قشم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: از تیرماه امسال کارت‌های بازرگانی هوشمند در اختیار متقاضیان و تمدیدکنندگان کارت بازرگانی و دفترچه‌های قدیمی در منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: بازرگانان دارای کارت بازرگانی در این منطقه برای ثبت سفارش واردات کالاها می‌توانند به مدیریت اصناف و بازرگانی مراجعه کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا