آخرین خبرهااقتصادی در عملکرد مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در سال 98 صورت گرفت؛

اختصاص 163 میلیاد ریال اعتبار به عمران و بهسازی روستاهای جزیره

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص 163 میلیارد ریال اعتبار به عمران و بهسازی روستاهای جزیره در سال 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، فرج طهماسبی با اعلام این مطلب عنوان داشت: پروه های آسفالت معابر و کوچه های اولویت دار روستاهای جزیره، در تفاهم نامه ای مشترک با بنیاد مسکن شهرستان به اجرا درآمد  که در این طرح، ۸۱۰ هزار متر مربع از معابر ۴۵ روستای جزیره با اعتبار 410 میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت خواهد شد.
وی ادامه داد: اعتبار مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم در این طرح 136 میلیارد ریال می باشد که با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال اجرا بوده  و تاکنون معابر و کوچه های ۱۷ روستا از 45 روستای موردنظر، آسفالت  و بهره برداری شده است.
طهماسبی گفت: همچنین با اختصاص اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال و در قالب تفاهم نامه های مشارکتی با دهیاران روستاهای جزیره،  ۴۱ پروژه عمرانی زیباسازی و تامین روشنایی در سال ۹۸ به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به 26 روستای هدف در این پروژه ها گفت: این عملیات شامل، ساخت پارک، فضای سبز، روشنایی، مسیر دسترسی، بلوار و … بوده که باهدف آسان سازی تردد مردم روستا و ارتقا رفاه عمومی در این مناطق در راستای عمل به مسووولیت های اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به اجرا درآمده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به توسعه فضاهای تفریحی در برخی از روستاها اشاره کرد و افزود: تهیه و نصب ست ورزشی و تجهیزات پارک در روستای مرادی، تهیه و نصب لوازم و تجهیزات پارک در چاهوشرقی و زینبی، اجرای چمن مصنوعی و فنس کشی در روستاهای شیب دراز و هفت رنگو، تهیه و نصب وسایل بازی در هفت رنگو، احداث پارک در خالدین، دوربنی تکمیل پارک در خالدین، تهیه و نصب ۵ برج نوری جهت روشنایی کمپ پارک باسعیدو، اجرای روشنایی زمین ورزشی طبل روشنایی بلوار ساحلی دیرستان و توریان احداث پارک خانواده روستای کنارسیاه و  احداث پارک و ابنیه در شهر طبل احداث پارک بانوان در روستای زینبی و بهسازی پارک روستای توریان بخشی از اقدامات این مدیریت در سال گذشته بوده است.

*توسعه فضاهای گردشگری باهدف ایجاد توسعه پایدار در جوامع محلی قشم
به گفته طهماسبی، در حوزه توسعه فضاهای گردشگری نیز تسطیح و محوطه‌سازی اسکله جنگل حرای گورزین به همراه تامین تاسیسات و روشنایی، احداث بلوار و سرویس بهداشتی جنگل حرای سهیلی، اجرای اسکله گردشگری روستای دهخدا، احداث ساختمان چندمنظوره در روستاهای کاروان و تم سنتی در دست اجراست.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از توسعه مسیرهای دسترسی و زیباسازی محوطه های روستایی خبر داد و گفت: احداث مسیر دسترسی به موج‌شکن روستای دوستکو، اجرای عملیات خاکریزی مسیر روستای گوری به مرادی و بالعکس ،اجرای عملیات آسفالت جاده دسترسی روستای برکه خلف – دره ستارگان و اجرای تاسیسات روشنایی بلوار اصلی روستای کوشه و کاروان قسمتی از این اقدامات می باشد.
وی ادامه داد: در راستای توسعه خدمات به روستاها نیز اجرای عملیات رنگ آمیزی و زیباسازی روستای عایشه آباد، اجرای دیوار حفاظتی ضلع شمالی خور کاروان، کانال کشی و جدول گذاری در هفت رنگو، اجرای عملیات بهسازی پارک، روشنایی بلوار ورودی و خرید منبع آب 1000 لیتری جهت تامین آب شرب به مدرسه ابتدایی دخترانه روستای پی پشت در حال اجراست.
طهماسبی از عملیات زه کشی اراضی جنوب روستای هلر و معابر داخلی روستای لافت (زهکشی و جدول گذاری )خبر داد و اضافه کرد: در روستای زیرانگ نیز محوطه سازی، جدول گذاری و تعمیر آب انبار مدرسه نجمیه از جمله اقدامات ما در حوزه افزایش رفاه عمومی می باشد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اجرای جدول گذاری بلوار ورودی روستای ملکی و عملیات مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی روستای تنبان نیز در همین راستا در حال انجام است.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 150 هزار نفر جمعیت با داشتن 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا