عمرانی

هدیه سازمان منطقه آزاد قشم به سازندگان ساختمانی بمناسبت دهه فجر

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با تصمیم هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیلات ویژه‌ای برای تشویق سازندگان و سرمایه گذاران در سطح جزیره جهانی قشم از تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم” به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سعید اکبریان در نشستی با اصحاب رسانه جزیره قشم، اظهار کرد: براساس مصوبات هیات مدیره سازمان، تمامی افرادی که در سال های گذشته پروانه ساختمانی دریافت کردند و مهلت تمدید پروانه آنها گذشته است، می توانند تا پایان سال نسبت به تمدید اقدام کنند تا در سال آینده نسبت به اتمام پروژه های خود اقدام نمایند و درصورت عدم مراجعه، مشمول فسخ می گردند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که درخواست پروانه ساختمانی یا پایان کار خود را ارائه کرده اند و به دلایل مختلفی امکان دریافت مجوز را نداشته و در مراحل مختلف اداری هستند، می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه پروانه یا پایان کار را به صورت علی الحساب پرداخت نمایند و این میزان پرداختی، مشمول افزایش هزینه سال آینده نخواهد شد. این حمایت به شرطی است که حداکثر تا پایان شهریور سال آتی پروانه یا پایانکار دریافت نمایند.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: سرمایه گذارانی که درخواست پروژه جدید دارند، می‌توانند بخشی از بدهی جدید را از محل واحدهایی که در گذشته ساخته‌اند، پرداخت نمایند.
وی همچنین تجمیع فرایندهای حوزه املاک و شهرسازی را مهم ترین دستاورد شش ماه گذشته عنوان نمود و ادعا کرد، خدمات تایید مالکیت از ۲۵ روز به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.
اکبریان خاطرنشان کرد با تصویب این بسته های تشویقی از سوی هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم امید است شاهد تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری و صدور مجوزهای ساختمانی در جزیره قشم باشیم و از سازندگان درخواست کرد نسبت به زیباسازی و تامین ایمنی کارگاه های ساختمانی طبق ضوابط ابلاغی اقدام نمایند و درصور تعدی، مامورین سازمان طبق دستور مقام محترم قضائی موظف به ساماندهی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا