دسته‌بندی نشده

تمام نقاط جزیره از اقدامات توسعه ای منطقه آزاد قشم بهره مند شده اند

آقایان احسان خاندوزی و مجتبی توانگر، نایب رییس اول و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و حسین گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی معاونان و مدیران این سازمان با حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری مهر، امام‌جمعه شهرستان قشم در این جلسه گفت: بازدیدهای دوره نمایندگان از نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق آزاد موجب آشنایی بیشتر آن‌ها با موانع موجود در مسیر پیشرفت این مناطق شده و می‌تواند به حل مشکلات موجود کمک کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر میثم تارم ادامه داد: طی سال‌های گذشته به‌ویژه در دوران مدیریت مهندس مومنی فعالیت‌های خوبی درزمینه های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های زیربنایی، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی در منطقه آزاد قشم اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جلسه خلیج‌فارس، ویژگی‌های خاص خود را دارا است و نگاه جامع مدیران منطقه آزاد توانسته است توسعه را در بخش‌های مختلف با کمترین حاشیه و بیشترین همراهی جوامع محلی ایجاد کند.

امام‌جمعه شهرستان قشم یا اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها که موجب کند شدن روند فعالیت‌های منطقه آزاد قشم شده است، تصریح کرد: با یک مدیریت واحد و همکاری و هماهنگی کامل میان دستگاه‌های مختلف می‌توانیم مانع بروز بسیاری از مشکلات و تبعات منفی آن‌ها برای جزیره شویم.

حجت‌الاسلام تارم افزود: طی ماه‌های گذشته  برخی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ناگهانی موجب ایجاد برخی مشکلات را برای بازرگانان و تجار منطقه آزاد قشم کرده بود، که با رایزنی‌ها و مذاکرات مدیرعامل محترم منطقه آزاد قشم امروز تا حدودی این موانع مرتفع شده است.

وی گفت: منطقه آزاد قشم باوجود تمامی مشکلات و موانعی که با آن‌ها مواجه است، تاکنون توانسته خدمات شایان توجهی را به ساکنان، فعالان اقتصادی و بازرگانی و گردشگران ارایه کند که نتیجه آن افزایش کیفیت زندگی در نقاط مختلف جزیره است.

امام‌جمعه شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته توسط منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته تنها معطوف به شهر قشم نبوده و تمامی نقاط این جزیره از فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی انجام‌شده توسط منطقه آزاد قشم بهره‌مند شده‌اند.

بر اساس این گزارش رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با اشاره به ارتباط خوب شکل‌گرفته میان مجموعه سازمان منطقه آزاد و امام‌جمعه شهرستان قشم، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با ارتباط نزدیک و همکاری خوب دفتر و شخص امام‌جمعه معزز قشم اجرایی شده است.

حمیدرضا مومنی ادامه داد: امام‌جمعه شهرستان قشم یکی از مهم‌ترین حامیان فعالیت‌های عمرانی، زیرساختی و به‌ویژه توسعه گردشگری در جزیره است و توصیه‌ها و پیشنهاد‌های ایشان راهگشای بسیاری از مسایل است.

وی افزود: با برخی تغییرات در ساختارهای موجود، امکان هم‌افزایی بیشتر و بهبود شرایط جهت انجام مأموریت‌های منطقه آزاد فراهم می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: اجرای تصمیمات کارشناسی با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین زمان، اثرات مثبتی برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در جزیره خواهد داشت و نتیجه آن افزایش کیفیت ساکنان جزیره خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا